اهدای لوح تقدیر به مأمور زن گشت ارشاد؟

    کد خبر :271945

عليرضا رحيمي، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، در توییتی خبر داده است: «در جلسه کميسيون امنيت ملي با فرماندهان ناجا، در پاسخ به علت تأخير ناجا در اطلاع‌رساني درباره حوادث مختلف، سردار اشتري اعلام کردند دو روز بعد از حادثه درگيري خانمي در پارک، مأمور ناجا در محل فرماندهي کل مورد تشويق قرار گرفته و لوح تقدير از ايشان دريافت کرد».

روزنامه شرق نوشت: حجم واکنش‌ها به اين موضوع، هم در شبکه‌هاي اجتماعي و هم در رسانه‌ها، چه از مردم عادي و چه مسئولان و چهره‌هاي شناخته‌شده مثل نمايندگان مجلس و بازيگران، به حدي بود که اثرات خود را گذاشت و، حضور خودروهاي گشت ارشاد که از بعد از تعطيلات فعاليتشان به ميزان چشمگيري زياد شده بود، به‌شدت کاسته شد و آنها کمتر در ميدان‌ها و مکان‌هاي عمومي ديده مي‌شد.

فرمانده ناجا، سردار حسين اشتري، نیز در سخناني گفت: «حتي اگر مورد هجمه واقع شويم، کوتاه نمي‌آييم». اشتري افزود: ‌در اجراي مأموريت‌ها، همواره بر «آموزش نيروها» و «استانداردسازي و تعالي رفتار کارکنان» تأکيد داريم و از نيروهايي که بر مبناي وظايف قانوني ايفاي نقش مي‌کنند، حمايت مي‌کنيم». او با بيان اينکه دنبال اجراي وظايف ذاتي و قانوني خود هستيم و فارغ از مصلحت‌انديشي‌هاي جناحي عمل مي‌کنيم، گفت: «اجراي طرح‌هاي امنيت اخلاقي را با قوت دنبال مي‌کنيم و بايد اين طرح‌ها با برنامه، مستمر، مقتدرانه و هوشمندانه اجرائي شوند».

فاطمه سعيدي، عضو فراکسيون زنان مجلس، درباره اهداي لوح تقدير به نيروي گشت ارشاد مي‌گويد: «آنچه مردم از چهره نيروي انتظامي طلب مي‌کنند، صراحت، جديت و در‌عين‌حال سعه‌صدر و همچنين آرامش در حين برخورد با افراد متخلف است. تحت هر شرايطي، نيروي خدوم انتظامي نبايد رفتاري از خود نشان بدهد که به تشويش اذهان منجر شده و رابطه مردم و پليس را مخدوش كند».

عليرضا رحيمي، نماينده منتشرکننده خبر اهداي لوح به گشت ارشاد، نيز تأکيد مي‌کند: «آنچه مهم به نظر مي‌رسد این است که احترام به افکار عمومي، موضوع بسيار مهمي در کل حاکميت محسوب مي‌شود و خواست عمومي هم موضوع مهمي است که قاعدتا نبايد احساسات جامعه را جريحه‌دار کرد و نکته درخور توجه اين است که پليس بايد حافظ امنيت باشد و بخش شایان توجهي از امنيت را نیز امنيت رواني تشکيل مي‌دهد. وقتي شهروندان احساس امنيت رواني بکنند، طبعا احساس خوبي نيز به پليس خواهند داشت و اگر احساس ناامني بکنند، احساسشان به پليس مخدوش مي‌شود و مخدوش‌شدن اعتماد به پليس، بزرگ‌ترين خسارت هم براي پليس و هم براي کشور است و قاعدتا يک پليس حرفه‌اي، حتما بايد به سمت تقويت اعتماد عمومي از طريق مسير امنيت براي همه حرکت بکند». او تأکيد کرد: «به‌هرحال همه در برابر قانون يکسان هستند و اگر تخلفي از جانب مأموري اتفاق افتاده، آن تخلف بايد رسيدگي شود؛ به‌ویژه وقتي حادثه‌اي فراگير شده و مردم از آن مطلع هستند و همه انتظار واکنش در قبال اين حادثه را دارند».

رحيمي در پايان خاطرنشان کرد: «نکته درخور ‌توجهي که ما در جلسه مشترک خدمت آقاي اشتري گفتيم، اين بود که واکنش رسانه‌اي پليس به وقايع جامعه، بسيار ضعيف است و افکار عمومي انتظار دارند پليس اطلاع‌رساني به‌موقعي داشته باشد و موضع‌گيري خود را در قبال اتفاقات مشخص کند». تقدير نيروي گشت ارشاد و موج حمايتي را که در اين روزها از فعاليت اين گشت‌ها صورت گرفت، شايد بتوان به این تعبير کرد که قرار است دوباره اين نيروها با قدرت به سطح شهر برگردند و از لاک دفاعي روزهاي گذشته خارج شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید