عضو شوراي مركزي جمنا: در حال سياستگذاري براي انتخابات مجلس هستيم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۵۴
    کد خبر :271924

آسيب‌شناسي انتخابات قبل، ورود به انتخابات آتي و شناسايي موئلفه‌هايي كه در ايجاد وحدت مجموعه اصولگرايان موثر است، محور گفت‌وگوهاي جمنا با محمدباقر قاليباف و ابراهيم رييسي است.
به گزارش نامه نیوز اين مطلب را مجتبي شاكري، عضو عضو شوراي مركزي جمنا مي‌گويد. او نمي‌خواهد وارد حيطه وظايف سخنگو شده و آنچه قرار نيست رسانه‌اي شود را بازگو كند اما از آغاز سياستگذاري‌هاي جمنا براي ورود به انتخابات مجلس خبر مي‌دهد.

آقاي چمران در مصاحبه‌اي گفته‌اند كه اتاق فكر جمنا هر ١٥ روز يك‌بار جلسه دارد. حاضرين در اين جلسات چه كساني هستند؟

مجموعه افراد از طيف‌هاي مختلف در جريان نيروهاي انقلاب در اين جلسات حضور پيدا مي‌كنند.

دستوركار جلسات چيست؟

تصميم‌گيري براي كل مجموعه جمنا در همه استان‌ها. البته استان‌ها به صورت مستقل در مسير خود حركت مي‌كنند و تصميم‌گيري‌هاي مختص به خود را دارند اما مسائل كلان در اين جلسات سياستگذاري مي‌شود.

چهره‌هاي شاخصي كه در اين جلسات سياستگذاري حضور دارند، چه كساني هستند؟

دبيران كل احزاب، چهره‌ها و شخصيت‌هاي برجسته اصولگرايي. اين مطالب بايد از سوي سخنگوي جمنا اعلام شود. بر اساس تقسيم كاري كه صورت گرفته بايد از همان كانال اعلام شود.

موضوع جلسات با آقاي قاليباف و رييسي چيست؟

موضوع جلسات به طور كلي مشخص است. بررسي شاخص‌هاي وحدت و ائتلاف مجموعه اصولگرايان، ورود به انتخابات و شناسايي رويه‌هايي كه به پيشبرد بهتر امور كمك مي‌كند. به اضافه اينكه بايد برخي از نكات و مسائل مربوط به انتخابات قبلي را نيز آسيب‌شناسي كرد.

جمنا در اين سري ديدارهاي خود با رهپويان و ايثارگران نيز وارد رايزني شده است؟

اين رايزني‌ها و ارتباطات به طور مستمر برقرار است. مجموعه آنها نيز جمع‌بندي و اگر قابل عرض باشد، اعلام مي‌شود.

به نظر شما مجموعه فعاليت‌هاي اخير جمنا كه بعد از يك دوره انفعال صورت گرفته را مي‌تواند احياي اين تشكل و ورود به بحث انتخابات مجلس در سال ٩٨ به حساب آورد؟

در زمان آغاز به كار جمنا نيز مباحثي در مورد فعاليت اين تشكل مطرح شده بود. اينكه چه نوع تشكيلاتي دارد و چطور قرار است، فعاليت كند؛ جمنا در واقع مكانيسمي است براي اينكه مجموعه نيروهاي انقلاب فعال، صاحب راي و نظر باشد. هدف ديگر جمنا اين است كه بتوان با حفظ نقش‌آفريني استان‌ها يك سياستگذاري واحد داشت. با توجه به اين مكانيسم در برهه‌هايي فعاليت‌ها كاهش پيدا مي‌كند. به طور طبيعي عبور از يك انتخابات براي جرياني كه آماده‌تر است، فرصت طرح مباحث نظري را ايجاد مي‌كند و با نزديك شدن به انتخابات‌ها وارد مباحث عملياتي مي‌شويم.

با توجه به اين سازوكار و فعال شدن جمنا در دوران انتخابات‌ها، اكنون براي انتخابات مجلس آتي هدف‌گذاري شده است؟

بله، آن مقدار از هدفگذاري و سياستگذاري انجام شده از سوي سخنگوي جمنا اعلام خواهد شد. طبيعتا هر چقدر كه به زمان انتخابات و موعد ثبت‌نام‌ها نزديك شويم، ميزان اطلاع‌رساني‌ها نيز بيشتر و مسائل رسانه‌اي‌تر مي‌شود.

آقاي ذوالقدر از جمنا جدا شده‌اند؟

خبري مبني بر اينكه جدا شده باشند، نشنيده‌ام.

پس در جلسات شركت مي‌كنند؟

نه، در همه جلسات اما خبري هم مبني بر اينكه جدا شده باشند ، نشنيده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید