هشدار آلمان نسبت به جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۲۲
    کد خبر :271826

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به احتمال وقوع جنگ تعرفه‌ای میان اروپا و آمریکا، اعلام کرد: روابط میان دو سوی اقیانوس اطلس در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: نه آمریکا و نه کشورهای اروپایی باید خطر جنگ تجاری را به دوش بکشند.

وی بار دیگر بر پایبندی به مذاکرات و گفت‌وگو به جای اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر محصولات آمریکایی تأکید کرد.

او افزود: هرگونه جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا روابط میان دو سوی اقیانوس اطلس را درمعرض خطر قرار می‌دهد. این مسائل حتی می‌تواند بر موضوعات دیگر از جمله مسائل دفاعی، هزینه‌های ناتو و توافق هسته‌ای ایران تأثیرگذار باشد.

وزیر اقتصاد آلمان اضافه کرد: اروپا باید بر سر میز مذاکرات پیشنهادهایی به آمریکا بدهد. آلمان به دنبال یک توافق تجاری جامع‌تر با آمریکا است.

آلتمایر ادامه داد: هوشمندانه نیست که اروپا نیز تعرفه‌هایی بر برخی از محصولات خاص آمریکا در پاسخ به تعرفه‌های اعمال شده از سوی آمریکا اتخاذ کند. ما نباید از رویکرد دونالد ترامپ حمایت کنیم.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از اروپا، کانادا و سایر متحدانش درخواست کرده که در قبال معافیت از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم که اول ماه مه -زمانی که معافیت موقتی به پایان می‌رسد- اجرا می‌شود، سهمیه‌های صادرات را قبول کنند. ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا روز جمعه گفته بود: ما از همه تعرفه‌ نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم سهمیه‌ها را قبول کنند.

این امر اتحادیه اروپا را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد که در آن یا باید تسلیم خواسته آمریکا شود که مقررات بازرگانی بین‌المللی را نقض می‌کند یا با تعرفه‌های تنبیهی مواجه شود. وادار کردن دولت‌ها برای محدود کردن صادرات کالا، خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است که چنین محدودیت‌های صادراتی داوطلبانه‌ای را ممنوع کرده است.

این درخواست همچنین برخلاف فلسفه تجارت اتحادیه اروپا است که بر مبنای جریان آزاد کالاها بنیان گذاشته شده است. کاخ سفید ماه گذشته برخی از شرکای تجاری خود از جمله اتحادیه اروپا را از این تعرفه‌ها که ۲۵ درصد برای واردات فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم است و بر مبنای حمایت از امنیت ملی تعیین شده‌، به طور موقت معاف کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید