افتتاح اولین دبیرستان انرژی اتمی مشهد

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۳۶
    کد خبر :271771

امروز اولین دبیرستان انرژی اتمی مشهد با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، قاسم‌علی خدابنده، امروز در مراسم افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد اظهار کرد: با مشارکت سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش شاهد بهره‌ برداری و افتتاح یکی از دبیرستان‌های انرژی اتمی در شرق کشور هستیم. زمین این مدرسه را آموزش و پرورش تهیه کرده و هزینه‌های ساخت و تجهیز آن با سازمان انرژی اتمی بوده است.

وی ادامه داد: در سال اول 100 دانش‌آموز را در پایه دهم می‌توانیم در این مدرسه پذیرش کنیم. شرایط و ضوابط ثبت نام در اطلاعیه‌هایی اعلام خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده بار سنگین مسئولیت تعلیم و تربیت بر بیاید و نیاز داریم دست نیاز به سمت نهادهای خارج از آموزش و پرورش برای کمک‌های اجرایی دراز کنیم. توسعه این مشارکت‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و ما در خراسان رضوی به تبعیت از این سیاست کلی آموزش و پرورش دست نیاز به سمت همه ارگان و افراد جامعه که بتوانند به نوعی کمک ما باشد دراز کردیم و در همین راستا تفاهم‌نامه‌های زیادی با سازمان‌ها، مقام‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی به اجرا رسید که ثمره یکی از این تفاهم‌نامه‌ها این دبیرستانی است که در حال افتتاح شدن است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال 95 تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان و سازمان انرژی اتمی به امضا رسید که بر اساس آن آموزش و پرورش2000 مترمربع مدرسه‌ای را که در نوبت باسازی قرار داشت در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار داد و این سازمان هم با بودجه و هزینه خود این بنای فاخر و گران‌بها را برای استفاده و بهره‌مندی دانش‌آموزان خراسان رضوی تاسیس کرد.

خدابنده افزود: این راستا تفاهم نامه‌هایی هم با سازمان محیط زیست به امضا رسیده و مجموعه دبیرستان و هنرستان محیط‌زیستی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «رویکرد آموزش و پرورش تعلیم و تربیت تمام ساحتی است»، تصریح کرد: این رویکرد در این دبیرستان هم مد نظر ما است. فعالیت آموزشی مطابق با سرفصل‌های سند درس ملی تدوین شده و دروسی که در سایر دبیرستان‌های تیزهوشان، نمونه و.. داریم در دبیرستان انرژی اتمی هم تدریس می‌شود. علاوه بر آن فعالیت‌های آموزشی غیر رسمی هم در مدارس انرژی اتمی داریم که این موضوع باعث شده خیل عظیمی از دانش‌آموزانی که دارای نبوغ و استعداد خاص هستند و نیاز به مطالعات و پژوهش دارند علاقمند باشند که در این دبیرستان‌ها به تحصیل ادامه دهند.

خدابنده افزود: انتظار ما این است که به همان نسبت به حوزه‌های آموزشی، علمی و تحصیلی اهمیت داده می‌شود به حوزه فرهنگی،تربیت بدنی، زیستی، زیبایی شناسی و هنر هم اهمیت داده شود تا بتوانیم در راستای فعالیت‌های سند تحول بنیادین گام برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه برفعالیت‌های آموزشی مصوب، رویکرد پژوهشی در دبیرستان‌های انرژی اتمی کاملا ملموس است و بسیاری از پذیرفته‌شدگان رتبه برتر کنکور سراسری، جشنواره‌های علمی و غیره معمولا از مدارس انرژی اتمی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید