نگاهی به نسل ششم هیوندای النترا

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :271491

نخستین نسل هیوندای النترا در سال 1990 در بازار توسط کمپانی کره ای هیوندای عرضه شد و با کمی تغییرات ظاهری در سال 1993 تصمیم به ادامه حیات خود در بازار گرفت .

پس از مدتی و در اواخر سال 1995 میلادی نسل دوم النترا پا به عرضه رقابت گذاشت که در سال 1999 با ایجاد تغییرات ظاهری توانست در جاده ها بتازد.

تاریخ انقضای نسل دوم فیس لیفت شده هیوندای النترا در سال 2000 به پایان رسید و کمپانی کره ای این مدل را با عنوان آوانته وارد بازار کرد که بعد از گذشت 6 سال، هیوندای مجددا با نام النترا این خودرو را روانه بازار کرد.

سال 2010 ، هیوندای نسل پنجم این خودرو را با چراغ های بزرگ که در 4 اتاق متفاوت بود به بازارهای جهانی عرضه کرد و سر انجام در اواخر سال 2015 نسل ششم این خودرو در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد و این مدل توانست در ژانویه سال 2016 به دیگر محصولات هیوندای اضافه شود.

طول این خودرو از 4549 میلی متر به 4569 میلی متر ارتقا پیدا کرده و عرض آن نیز از 1800 به 1801 میلی متر رسیده است ؛به اعتقاد کمپانی کره ای این خودرو با بهره گیری از طراحی جدید چراغ ها و جلو پنجره 6 ضلعی خود را از نسل های پیشین متمایز کرده است.

به علاوه این سبک طراحی ، ساختار ایرودینامیکی النترا را ارتقا داده و موجب شتاب گیری بهتر در این خودرو شده است.

البته می توان گفت که این خودرو، نسخه فیس لیفت شده نسل قبل بوده اما با یک طراحی ساده و اندکی اسپرت تر!

از دیگر تغییرات در این نسخه می توان به کشیده تر شدن چراغ های عقب و کاهش شعاع نور اشاره کرد و جالب است بدانید که این نسخه از النترا برای اولین بار به سیستم دی لایت ( Day-Light) مجهز شده است.

کابین داخلی النترا کره ای به یک صفحه نمایش 7 اینچی که دو کانال تهویه مطبوع در کنار آن قرار دارد مجهز شده است که از روی آن سیستم ناوبری خودرو قابل کنترل بوده و صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT داخل صفحه کیلومتر، دکمه‌های کنترل صندلی، آینه‌های برقی جانبی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کاهنده نور از جمله ویژگی های داخل کابین است .

هیوندای برای سیستم صوتی این خودرو درگاه AUX و USB و سیستم بلوتوث را در نظر گرفته است .

سیستم صوتی این خودرو به 6 اسپیکر مجهز بوده و دسترسی به آن از طریق فرمان خواهد بود.

صندلی های جلو در نسخه معمولی دارای گرم کن بوده ولی در نسخه فول آن 4 صندلی وغربیلک فرمان مجهز به گرم کن شده است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف برقی، چراغ جلو های اتوماتیک، سنسور پارک، دوربین دید عقب که بر روی آیینه وسطی خودرو نمایش داده می شود و کروز کنترل اشاره کرد. سیستم های حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری و درب هوشمند صندوق عقب دیگر ویژگی های این خودرو است.

صندلی‌های این خودرو از طراحی ارگونومیکی به منظور کاهش خستگی به هنگام رانندگی برخوردار بوده و هیوندای از روکش پارچه‌ای استاندارد برای صندلی‌ها استفاده کرده است ، اما با این حال امکان سفارش روکش چرمی برای خریداران وجود دارد.

النترا تنها توانست 4 ستاره ایمنی از سازمان NHTSA کسب کند. این خودرو دارای 7 ایربگ به همراه ایربگ زانو برای راننده است.

سیستم ترمز این خودرو از سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) تشکیل شده و یکی از ایراد هایی که به سیستم ایمنی این خودرو وارد است، سیستم ترمز آن بوده چرا که هم جلو و هم عقب خودرو به سیستم دیسکی مجهز اند که این مسئله مقداری آدم را دل سرد می کند.

هیوندای النترا از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندری 16 سوپاپه با 147 اسب بخار قدرت در 6200 دور و 132 پوند فوت گشتاور در 4500 دور بهره می برد.

گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته است ،این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون 7.8 ثانیه زمان را صرف خواهد کرد و حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر در ساعت است .

حجم باک این کره ای 50 لیتر بوده و مصرف سوخت این پیشرانه در داخل شهر 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر، در خارج شهر 5.5 در هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. النترا دارای 4 سایز تایر 15، 16، 17 و 18 اینچی بوده که به درخواست مشتری بر روی خودرو نصب خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید