اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل: ناتوان از مقابله با ایران هستیم

    کد خبر :271454

«ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه این رژیم توان حمله و مقابله با ایران را ندارد، در مورد طرح های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و اصرار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای «لغو یا اصلاح» توافق هسته ای گفت:با این دو نفرموافق نیستم.

به گزارش ایرنا، اولمرت روز یکشنبه در کنفرانس سالانه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک گفت: فکر نمی کنم که حق با ترامپ باشد. اگر جایگزین دیگری وجود دارد، پس آن را تغییر دهید. اما اگر [جایگزینی] ندارید، برای تغییر این توافقنامه عجله نکنید.
جروزالم پست در نیویورک به نقل از اولمرت نوشت : تصمیم گرفتم که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نکنم زیرا این اقدام برنامه هسته ای ایران را فقط دو سال عقب می انداخت.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود که حمله به ایران خطر بسیار بزرگی بود و امروز هم این واقعیت به قوت خود باقی است.
اولمرت با اشاره به حمله سال 2007 به سوریه اظهار داشت: کاری را که نتوانستیم با سوریه بکنیم، نمی توانیم با ایران انجام دهیم.
رژیم صهیونیستی در سال 2007 به محلی که مدعی شد، یک نیروگاه هسته ای در دیرالزور بود، حمله کرد.
اولمرت در این باره افزود: ما در سوریه [این نیروگاه] را نابود کردیم و می دانستیم که بازسازی آن زمان می برد. در مورد ایران، فاصله بسیار دورتر است و سایت های آن در مکان های مختلفی که عمدتا در زیر زمین قرار دارد، پراکنده است. قابلیت اسرائیل برای نابودی این قابلیت های هسته ای بسیار کمتر است و مستلزم قابلیت های متفاوتی است [که ما فاقد آن هستیم.]
شماری از مقام های صهیونیستی از جمله آویگدور لیبرمن وزیر جنگ، کاتس وزیر اطلاعات، یواو گالانت وزیر مسکن و گابی اشکنازی رئیس سابق ارتش صهیونیستی در کنفرانس سالانه جروزالم پست گزافه گویی های همیشگی خود علیه ایران را تکرار کردند. اما اولمرت بر خلاف آنها، آشکارا به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران اذعان کرد و علنا مقامات این رژیم را از ماجراجویی در مقابل ایران برحذر داشت.
این موضعگیری های در حالی است که ترامپ قرار است 22 اردیبهشت (12 ماه می) نظرش را در مورد تعلیق تحریم ها علیه ایران اعلام کند. هر چند رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که در صورت «اصلاح» نشدن این برجام از آن خارج خواهد شد، کشورهای اروپایی، چین و روسیه بر ماندن در این توافق تاکید کرده اند.
عدم پایبندی آمریکا به توافق هسته ای و تشویق صهیونیست ها به خروج از آن در حالی است که هر دو طرف دارای سلاح های هسته ای هستند.
آمریکا در جنگ جهانی دوم با حمله اتمی به ژاپن بزرگترین فاجعه اتمی را رقم زد و اسرائیل نیز تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است که این سلاح های کشتار جمعی بیشترین تهدید را علیه منطقه ایجاد می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید