مردان آی تی رکورد‌دار انفصال مدیران

    کد خبر :27142

برخی معتقدند که بیشترین میزان اخراجی‌ها در مورد کارمندان است. یعنی کمتر پیش می‌آید که رییسی از اداره مربوطه اخراج شود.

با این حال تازه‌ترین گزارش‌ها، اخراجی‌های روسا را زیرذره‌بین برده و این‌طور نوشته است که بیشترین میزان اخراج روسا در حوزه شرکت‌هایی است که کار فناوری اطلاعات را انجام می‌دهند. این شرکت‌ها چیزی در حدود 6.7درصد از اخراج‌های روسا را به خود اختصاص داده‌اند. این گزارش به سهم شرکت‌های اروپای غربی در میزان اخراج روسا پرداخته تا روشن شود که سهم روسا از این مساله چقدر است.

به گزارش بازتاب به نقل از تعادل ، در این رده‌بندی، شرکت‌های فعال در حوزه انرژی سهم دوم را در اخراج مدیران به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها چیزی در حدود 5.9درصد از اخراج‌هایشان مربوط به مدیران ارشد شرکت بوده است. کمی پایین‌تر و در رده‌بندی سوم، شرکت‌هایی قرار دارند که فعالیت‌های خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها چیزی در حدود 5.8درصد از اخراجی‌هایشان را روسا تشکیل داده است. در رده بعدی، شرکت‌های خدمات‌دهنده پولی و مالی قرار دارند. رقم اخراج مدیران در این شرکت‌ها 5.5درصد از کل اخراجی‌هاست. هرچند که شاید این اعداد در ابتدا اندک به نظر برسد اما نگاهی به روند کلی این ارقام می‌تواند یک مقایسه کلی از وضعیت اخراج مدیران نشان دهد. در حقیقت نگاه به این نمودار می‌تواند جزییات دقیق‌تری از این مساله ارائه کند. با نگاه به این نمودار می‌توان دریافت که بیشترین اخراج مدیران در شرکت‌های مربوط به فناوری اطلاعات و کمترین آن مربوط به صنایع است.

برخی معتقدند که نوع فعالیت این شرکت‌ها در مساله اخراج مدیران و انفصال آنها از خدمت تاثیر دارد. نگاهی به این نمودار نشان می‌دهد که شرکت‌های حوزه ارتباطی بعد از شرکت‌های خدمات پولی و مالی بیشترین میزان انفصال مدیران از خدمت را برای خود به ثبت رسانده‌اند. در رتبه بعدی، شرکت‌هایی قرار دارند که در حوزه کالاهای اساسی مردم فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها رقم 2.4درصد را برای اخراج مدیران به خود اختصاص داده‌اند. در رتبه آخر نمودار، صنایع با 2درصد اخراج مدیران قرار دارد. اختلاف بیشترین و کمترین میزان اخراج مدیران 4.7درصد است. بر این اساس شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات بیشترین و صنایع، کمترین میزان انفصال مدیران از خدمت را در اختیار دارند.

اما نگاهی به تجربه برخی شرکت‌ها از جمله ال‌جی در این رابطه، جزئیات دقیق‌تری از علت انفصال مدیران از خدمت را ارائه می‌کند. سال گذشته بود که خبر اخراج برخی مدیران ال‌جی به دلیل فروش ضعیف جی 5 به میان آمد. در آن زمان عنوان شده بود که از زمان رونمایی جی ۵ ال‌جی زمان زیادی نگذشته اما ال‌جی ظاهرا از بازخورد‌هایی که تاکنون داشته راضی نیست و چندین نفر از مدیران اجرایی خود را اخراج کرده است.

مدیر اجرایی شرکت ال‌جی از این کمپانی رفته و مدیر جدیدی که وارد این شرکت شده کنترل بخش تحقیق و توسعه، تولید، بازاریابی و فروش را برعهده گرفته است. فروش خارج از کشور این دستگاه اکنون موتور محرکه‌یی برای تولید و عرضه نسل بعدی این دستگاه است. حالا چهارمین فصلی است که ضرر عملیاتی به بخش موبایل کمپانی کره‌یی وارد شده است.

در آن زمان دلیل اخراج برخی کارمندان به این صورت اعلام شده بود: اخراج برخی کارمندان ال‌جی به این دلیل است که این شرکت نتوانسته به فروش مناسبی از گوشی هوشمند پرچم‌دار جی ۵ دست پیدا کند. این شرکت در حال حاضر به عنوان سومین فروشنده دستگاه در بازار امریکا شناخته می‌شود و از لحاظ رتبه جهانی در مرتبه هفتم قرار دارد. در حالی که ال‌جی می‌تواند در موقعیت‌های خود به سوددهی برسد اما یکی از اعضای داخلی شرکت ال‌جی گفته که این شرکت در فهم مقیاس اقتصادی نتوانسته شبیه به اپل و سامسونگ عمل کند. «مشکلات ال‌جی در صنعت گوشی‌های هوشمند یک مانع ساختاری است که نمی‌توان آن را برای مثال به خط‌های تولیدی موجود این شرکت در ویتنام یا دیگر کشور‌های آسیایی مرتبط دانست.» ال‌جی با سری‌های جدید از گوشی‌های هوشمند جی توانست در کنار خلاقیت و کارآیی به فروش خوبی دست یابد، اما استراتژی این شرکت برای فروش جی ۵ ظاهرا زیاد جوابگو نبوده است.

همین مساله نیز نوک پیکان انتقادها را به سمت مدیران روانه کرد و سبب اخراج برخی مدیران این شرکت شد. این مثال شاید بیراه به نمودار فوق نباشد چرا که بیشترین رقم اخراج مدیران مربوط به شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری‌ اطلاعات فعالیت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید