تولید موتورسیکلت با چاپگر سه بعدی

    کد خبر :271400

شرکت بی ام دبلیو از تولید نمونه اولیه یک موتورسیکلت خبر داده که صنعت ساخت این وسیله نقلیه را در آینده متحول خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، کل بدنه و چارچوب اصلی این موتورسیکلت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی و تولید شده است.

پیش از این از چاپگرهای سه بعدی برای تولید بخش ها و قطعاتی از خودروهای مختلف استفاده شده، اما تولید کل بدنه و چارچوب اصلی یک وسیله نقلیه از این طریق امری بی سابقه محسوب می شود.

بدنه چاپ شده این موتورسیکلت با استفاده از چاپگر سه بعدی در نمایشگاه روز دیجیتال شرکت بی ام دبلیو در بلژیک به نمایش گذاشته شده است.

بی ام دبلیو سرمایه گذاری سنگینی در زمینه تولید قطعات وسایل مختلف نقلیه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی به عمل آورده و از جمله با تاسیس یک مرکز تحقیقات و نوآوری در مونیخ قصد دارد ۱۴۰ هزار قطعه مختلف خودرو را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کند.

این قطعات از بخش های پلاستیکی ساده تا قطعات و اجزای بدنه خودروها تا پمپ سوخت و غیره را در برمی گیرند. آخرین دستاورد بی ام دبلیو در این زمینه تولید بخش هایی از موتورسیکلت S۱۰۰۰RR خود با قدرت ۲۰۰ اسب بخار با استفاده از چاپگرهای سه بعدی است. بی ام دبلیو امیدوار است بدین شیوه بتواند موتورسیکلتهای خود را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر تولید کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید