عضو شورای مرکزی کارگزاران: مدیری که به میز می چسبد باید عوض شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳
    کد خبر :271395

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مدیری که به میز و پست خود می‌چسبد به درد نمی‌خورد و باید عوض شود.
سیدافضل موسوی درباره انتقادات رییس‌جمهور از برخی مدیران، اظهار کرد: رییس‌جمهور گفتند که مدیران روزه سکوت گرفته‌اند، اینجا این سوال مطرح می‌شود که مدیران زیر نظر چه کسی هستند؟ این مدیران زیر نظر وزرا هستند و رییس هیات وزیران هم خود رییس‌جمهور است. در این شرایط رییس‌جمهور دستور دهد که وزرا و مدیران بیشتر با مردم صحبت کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رییس‌جمهور باید وزرا و مدیران را مجبور به پاسخگویی کند. مردم که نمی‌توانند وزرا را مجبور کنند، یا مجلس یا خود رییس‌جمهور باید وزرا را مجبور کند. بیان این گله‌ها هم در رسانه‌ها فایده‌ای ندارد بلکه به جای این کار، رییس‌جمهور باید وزرا و مدیران را مجبور کند که آنچه به صلاح کشور است را انجام داده و درباره آن به مردم گزارش دهند. اگر رییس‌جمهور نتواند این کار را انجام دهد، خودش به تنهایی مجبور می‌شود پاسخگو باشد این در حالی است که رییس‌جمهور قدرت کافی برای دستور دادن به وزرا و مدیران را دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه اگر مدیری پاسخگو نبود، باید برکنار شود، تصریح کرد: مدیران که نمی‌توانند خودسر باشند، آنها باید طبق دستورالعمل دولت عمل کنند. رییس‌جمهور هم باید دستور موکد بدهد که وزرا و مدیران برنامه‌های دولت را اجرا کنند. اگر وزیر یا مدیری این دستورات را اجرایی نکرد باید عوض شود. ما این همه در کشور مدیر داریم، چه اشکالی دارد این افراد عوض شوند؟

موسوی در پاسخ به این پرسش که چرا یک مدیر از تلفنی که به او می‌شود می‌ترسد و از اجرای وظایف قانونی‌اش عقب‌نشینی می‌کند؟ گفت: این مدیر یا ضعف دارد یا مشکلی دارد که می‌ترسد این مشکل فاش شود. چنین مدیری پست و میز را خیلی دوست دارد و به درد نمی‌خورد، کسی که به پست بچسبد به درد نمی‌خورد. در رساله تحریرالوسیله امام (ره) آمده است مرجع تقلید نباید به دنیا بچسبد یعنی مرجعی که به دنیا بچسبد، به درد نمی‌خورد. اگر مدیری هم به میز بچسبد آن مدیر به درد نمی‌خورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مدیری که ضعف یا مشکل نداشته باشد از کسی هم نمی‌ترسد و کار خود را انجام می‌دهد و از تلفنی هم نمی‌ترسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید