استقبال بیشتر از خودروهای پاک بی وای دی

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
    کد خبر :271328

اگر جز افرادی باشید که بازار خودرو چین را دنبال می کنید و رفتارسنجی بازار آن کشور برایتان مهم است، احتمالا می دانید که هر برند خودروسازی در کشور چین، تمرکز فروش خود را تنها به چند استان محدود می کند تا بتواند فعالیت بهتری را داشته باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسب بخار، برخی برندها که تنها یک بازار و یا بهتر بگوییم، یک استان را برای فروش خود انتخاب می کنند. برای همین است که بسیاری از مردم در هنگام سفر به مناطق مختلف چین، به فرض مثال می گویند که ما فلان برند چینی را آنجا ندیدیم و خود چینی ها هم سوار بر آن می شوند. این در حالی اتفاق می افتد که به احتمال زیاد برند مدنظر فروش مستقیم و گسترده ای در آن شهر نداشته باشد و طبیعی است که تعداد محصولات آن نشان در بازار آن شهر کمتر از رقبا باشد.

اما احتمال دارد که رفتار سنجی بازار چین برای شما جذاب نباشد و بسیاری از شما آن را بی اهمیت بدانید. اما مطلع باشید که امروز می توان مهمترین بازار فروش خودرو در جهان را، چین دانست و شاهد هستیم که اکثر خودروسازان دنیا سعی دارند تا سهمی از بازار این کشور را به دست آورند و برای همین رفتارسنجی بازار چین را در دستور کار خود قرار داده اند.
امروز بازار خودروهای برقی در چین اهمیت زیادی را پیدا کرده است و از طرفی مشتریان هم از این بازار استقبال می کنند. اصلی ترین دلیل استقبال مردم چین برای خرید خودروهای برقی، یارانه ها و امتیازهایی است که حاکمیت این کشور به خریداران اعطا می کند. در این میان بسیاری از خودروسازان چینی و غیر چینی دست به کار شده اند تا بتوانند بیشترین سهم خودروهای برقی را در چین به دست آورند. کارشناسان بازار معتقد هستند که اگر بازار آمریکا و رفتار مشتریان آن نشان دهنده بهترین خودروهای بنزینی است، در بحث خودروهای برقی، بهترین انتخاب ها با طیف گسترده خودروها در بازار چین وجود دارد. برای همین تا چند سال دیگر، این بازار خودروهای برقی چین است که به تمام دنیا خط و مشی خرید و عرضه را می دهد.
حال در این میان با توصیف هایی که از بازار منطقه ای در چین داشتیم، می بینیم که خودروسازی بی وای دی به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی دنیا، امروز توانسته تا در بحث خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبرید فراتر از بازار استانی خود رفته و می بینیم که فروش مویرگی این دسته از محصولات بی وای دی در تمام مناطق چین انجام می شود. از طرفی هم بیشترین استقبال برای خرید خودروهای پاک به سمت محصولات بی وای دی معطوف شده است. بعد از بی وای دی تانگ که به عنوان پرقدرتترین کراس اوور هیبریدی دنیا شناخته می شود، سانگ نیز در نسخه های مختلف توانسته تا بازار خوبی را به دست آورد.
بی وای دی سانگ به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای چین شناخته می شود. این خودرو که در نسخه های بنزینی، پلاگین هیبرید و الکتریکی به بازار چین معرفی شده است، در کمتر از یکسال توانسته تا به جایگاه سوم پرفروشترین خودروهای پاک بازار چین دست پیدا کند. لذا کارشناسان پیش بینی می کنند که سانگ بتواند در سال ۲۰۱۸ نیز این رتبه را برای بی وای دی ارتقا دهد و به مراتب فروش بالاتری را تجربه کند.
بی وای دی سانگ به عنوان یک کراس اوور نیمه لوکس بازار چین شناخته می شود که از نظر ابعاد و اندازه در رده خودروهایی چون چری تیگو۷ قرار می گیرد. این خودرو در سال ۱۳۹۵ به بازار ایران در نسخه بنزینی معرفی شد و در حال حاضر در سایت رسمی شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان یکی از محصولات بی وای دی شناخته می شود. پیش بینی می شود که در صورت قطعی شدن حضور سانگ در بازار ایران، این کراس اوور بتواند فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. پیشرانه دو لیتری توربو و GDi این خودرو توان تولید ۲۰۲ اسب بخار را دارد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه قدرت آن را به چرخ های جلو می رساند. شش کیسه هوا، مانیتور، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی داخلی، سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، مرورگر پیشرفته، گرمکن صندلی ها، سیستم کنترل پایداری، حافظه صندلی، قطب نما، تریم با چرم چند تکه و… از ویژگی های سانگ بنزینی به حساب می آید. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو قابلیت دو دیفرانسیل دارد و نسخه الکتریکی این کراس اوور هم به عنوان یکی از به صرفه ترین خودروهای رده خود به حساب می آید. زیرا می تواند با هر بار شارژ مسافت بیشتری را بپیماید. در حال حاضر نسخه های تمام الکتریکی بی وای دی سانگ در نسخه های مختلف می توانند با توان الکتریکی حدود ۲۱۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور، ۲۷۰ تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید