کارت‌های بانکی مشترک ایران و ترکیه در راه است

    کد خبر :271160

«محمدرضا حسین زاده» در این دیدار افزود: سالیانه گردشگران زیادی از ایران و ترکیه به کشور‌های یکدیگر سفر می‌کنند و استفاده از این کارت‌ها می‌تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار مدیرعامل «زراعت بانک» ترکیه گفت: مقرر است کارت‌های بانکی بین ۲ کشور استفاده شود.

به گزارش مهر ، «محمدرضا حسین زاده» در این دیدار افزود: سالیانه گردشگران زیادی از ایران و ترکیه به کشور‌های یکدیگر سفر می‌کنند و استفاده از این کارت‌ها می‌تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

وی یادآوری کرد بانک ملی برای نخستین بار در پی قرارداد پیمان پولی – سوآپ ارزی با ترکیه گشایش اعتبار اسنادی (ال. سی) را انجام داد که استقبال بازرگانان ایرانی و ترکیه‌ای بسیار مناسب بود.

گفت: استفاده از کارت‌های بانکی مشترک می‌تواند به تبادل ارز ۲ کشور با یکدیگر و رونق تجارت کمک کند.
«حسین آیدین» بر توسعه همکاری‌ها ۲ بانک برای تسهیل فعالیت‌های تجاری و گردشگری ایران و ترکیه تاکید کرد و از سفر وزیر اقتصاد این کشور به ایران خبر داد.

آیدین افزود: وزیر اقتصاد ترکیه پس از سفر به ایران به ازبکستان می‌رود و در صورت شناسایی و معرفی بازرگانان ایرانی در ازبکستان آمادگی داریم همکاری‌های لازم را با آنان داشته باشیم.

در این دیدار قرار شد کمیته‌هایی فنی برای پیگیری همکاری‌ها در ۲ بانک تشکیل شود.

نزدیک به چهار سال پیش استفاده از پول ملی در تجارت تهران و آنکارا مطرح شد. این موضوع در سفر فروردین سال ۱۳۹۴ رییس جمهوری ترکیه به تهران شکل جدی به خود گرفت.

پیمان ارزی ایران و ترکیه در سال ۱۳۹۶ با امضای مسوولان بانکی نهایی شد.

سرانجام بیست و هفتم فروردین ماه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اجرای پیمان ارزی دوجانبه (سوآپ ارزی) ایران و ترکیه با گشایش اولین اعتبار اسنادی در بانک ملی ایران خبر داد.

اداره آمار تجاری ترکیه در پایان سال ۲۰۱۷ اعلام کرد حجم تجاری ۲ طرف به ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید