اعضای شورای شهر تهران، مجریان پخت و پزهای بیرون از شورا هستند

    کد خبر :271135

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در شوراهای شهر اول و پنجم، نگاه بیرون به درون وجود داشت و دارد؛اعضای شورای شهر صرفا مجریان اوامر پخت و پزهای بیرون از شورا هستند.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به دلیل بی ثباتی ها در شورای شهر پنجم تهران اظهار داشت: شورای شهر مجموعه ای کاملا اجرایی است که با ریز زندگی مردم سر و کار دارد؛ بنابراین طبیعی است باید مجموعه کارشناسی به دور از نگاه های سیاسی در این مجموعه حضور پیدا کند.

وی افزود: نمی گویم آدم سیاسی نباید در شورای شهر باشد اما صرفا باید با نگاه کارشناسی در این شورا حضور پیدا کند.

سروری با اشاره به سابقه حضور اصلاح طلبان در شورای شهر اول و پنجم گفت: متاسفانه در شوراهای شهر اول و پنجم، نگاه بیرون به درون وجود داشت و دارد؛ یعنی پخت و پزها در خارج از شورای شهر صورت می گیرد و اعضای شورا صرفا مجریان اوامر پخت و پزها هستند.

نماینده سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه احزاب سیاسی مسئول پخت و پزهای بیرون از شورای شهر هستند گفت: این احزاب با نگاه و جهت گیری های سیاسی پخت و پز می کنند. این مساله سمی برای شوراست که شورا را از دورن متلاشی می کند و اجازه نمی دهد تا نمایندگان کار ویژه خود مبنی بر کار تخصصی و کارشناسی شهری را به درستی انجام دهند.

وی دلیل این مشکل را در چگونگی بستن لیست انتخاباتی برای شورای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی احزاب در بستن لیست نقش اصلی دارند و احزاب هم بر اساس گرفتن سهم قدرت در آن لیست اعمال نقش و نفوذ می کنند، آن لیست، به «شرکت سهامی» تبدیل می شود. این لیست سهامی وقتی رای آورد، در مصوبات شورا نقشش را ایفا می کند و این کشمکش در درون برای گرفتن سهم بیشتر دائما افزایش می یابد.

سروری اظهار داشت: اعضای شورای شهر، بعضا مسائل را به عنوان عناصر مجری اوامر تمشیت می کنند. خود اعضای شورای شهر می گویند بهترین گزینه برای شهرداری، محسن هاشمی است اما بر اساس جمع بندی احزاب نمی توانیم به هاشمی رای بدهیم. این چه معنایی دارد؟ کشمکش های اصلی در بیرون از شورا شکل می گیرد و به درون شورا هم منتقل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید