ممنوعیت ورود تلفن همراه به حوزه های رای گیری انتخابات عراق

    کد خبر :271121

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق ورود تلفن همراه از سوی رای دهندگان به حوزه های اخذ رای در روز ۱۲ ماه می را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از النهرین، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از ممنوعیت ورود تلفن های همراه به حوزه های اخذ رای خبر داد.

در بیانیه این کمیته آمده است: همه رای دهندگان نباید تلفن همراه با خود به مراکز رای گیری بیاورند و اجازه ورود تلفن همراه به مراکز و حوزه های اخذ رای داده نمی شود تا سری بودن انتخابات حفظ شود. کمیساریای عالی مستقل انتخابات از همه رای دهندگان می خواهد که به این موضوع توجه کافی مبذول داشته باشند و همکاری کنند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق همچنین در این بیانه از رای دهندگان که تاکنون کارت های الکترونیکی انتخاباتی را دریافت نکرده اند خواست که سریعا اقدام به دریافت کارتهای انتخاباتی خود کنند.

در این بیانیه آمده است: آخرین موعد تحویل کارتهای انتخاباتی۸/۵/۲۰۱۸ است. فردی که کارت الکترونیکی ندارد حق رای دادن در روز رای گیری ندارد.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی عراق قرار است که ۱۲ ماه می ۲۰۱۸ برابر با ۲۲ اردیبهشت برگزار شود.

در این انتخابات ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، جریان ملی حکمت به ریاست عمار حکیم، مقتدا صدر با ائتلاف سائرون ، ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری، الوطنیه به ریاست ایاد علاوی، القرار العراقی به ریاست اسامه النجیفی، تحالف بغداد محمود المشهدانی، حزب حل به ریاست کربولی از جمله شرکت کنندگان در انتخابات هستند.

در منطقه اقلیم کردستان از جمله اربیل، سلیمانیه و دهوک احزاب کُرد به صورت جداگانه وارد عرصه انتخابات شده اند. در حال حاضر ما شاهد فعالیت گروه‌هایی چون حزب« گوران »و یا حزب «برهم احمد صالح » در این عرصه هستیم.

در میان اهل سنت ائتلاف میان سلیم جبوری، ایاد علاوی و صالح المطلک برجسته‌ترین رویداد انتخاباتی میان احزاب سنی به‌شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید