طرح تحول سلامت زخم کهنه را التیام بخشید

    کد خبر :270929

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به مشکلات پیرامونی بودجه طرح تحول سلامت، گفت: این طرح توانست زخم کهنه کشور را التیام بخشد.

به گزارش مهر، دکتر ایرج خسرونیا روز یکشنبه در نشست خبری بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، اظهارداشت: یکی از مسائل مبتلا به سلامت مردم، موضوع اختلالات روانی است که ۲۲ درصد جامعه درگیر آن هستند و این آمار در تهران به ۳۲ درصد هم می رسد.

وی با وحشتناک توصیف کردن آمار اختلالات روانی در کشور، افزود: افراد مبتلا به اختلالات روانی در همه اقشار و گروه های شغلی وجود دارند و گاهی بروز مشکلات در سطح بالاتر شاید ناشی از این اختلالات باشد.

خسرونیا تاکید کرد: وقتی آمار اختلالات روحی روانی بالاست، یعنی اینکه باید حداقل یک سوم تخت های بیمارستانی به این افراد اختصاص یابد که متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی فراهم نیست.

وی با مخاطب قرار دادن مسئولین کشور، خواستار توجه به آمار بالای اختلالات روحی روانی در کشور شد و افزود: وظیفه رسانه هاست که مسئولین را از وجود این قبیل آمارها آگاه سازند. زیرا، اگر این اختلالات درمان نشود، عواقب وخیم تری به دنبال خواهد داشت.

خسرونیا در ادامه به روند رو به افزایش جمعیت سالمند در کشور اشاره کرد و گفت: ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت کشورمان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند که اصلا به فکر سلامت این افراد نیستیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به افزایش سرطان ها اشاره و افزود: یکی از بیماری هایی که در آینده نه چندان دور گریبان مردم را خواهد گرفت، سرطان است. سال گذشته ما گفتیم سرطان خطری برای کشور است که ما را مواخذه کردند. در حالی که این آمار رو به افزایش است و از حالا باید به فکر بود.

وی در ارتباط با طرح تحول سلامت، گفت: این طرح یکی ا زخم های کهنه ای که سالیان سال کشور را درگیر کرده بود، التیام بخشید. اما بودجه ای که برای اجرای آن در نظر گرفته بودند در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفت و به نوعی چوب لای چرخ وزارت بهداشت گذاشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید