تشریح اقدامات انتخاباتی تیروکمان

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
    کد خبر :270779

به گفته دبیر فدراسیون تیروکمان، انتخابات این فدراسیون به خاطر رد صلاحیت سه نفر از کاندیداها، حداکثر با حضور ۱۰ نامزد ریاست برگزار خواهد شد.

رضا کیارستمی در گفتگو با مهر در مورد مجموع اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات فدراسیون تیر و کمان در زمان تعیین شده توسط وزارت ورزش توضیح داد و با اعلام اینکه هنوز نتیجه تائید صلاحیت ۱۰ کاندیدای این انتخابات از سوی وزارت ورزش اعلام نشده است، تأکید کرد که تا ساعتی پیش از آغاز مجمع، برای اعلام اسامی کاندیداها فرصت است.

دبیر فدراسیون تیر و کمان با یادآوری اینکه طبق اعلام وزارت ورزش، انتخابات این فدراسیون ۱۸ اردیبهشت ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته در مهلت تعیین شده از سوی وزارتخانه، ثبت‌نام کاندیداها انجام شد که طی آن، ۱۳ نفر متقاضی حضور در انتخابات شدند. البته از این بین سه نفر از کاندیداها به خاطر رزومه مدیریتی و نقص مدارک، رد شدند که موضوع توسط خود وزارتخانه به آنها اعلام شد. پرونده ۱۰ نفر دیگر هم برای تائید صلاحیت، به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

وی تأکید کرد که درواقع انتخابات فدراسیون تیر و کمان حداکثر با حضور ۱۰ کاندیدا برگزار می‌شود.

کیارستمی در مورد اقداماتی که برای برگزاری انتخابات ۱۸ اردیبهشت ماه و در رابطه با ترکیب اعضای مجمع انجام شده است نیز یادآور شد: همزمان با ثبت‌نام کاندیداها، خیلی از اقدامات لازم برای برگزاری به موقع مجمع را انجام داده‌ بودیم و از جمله اینکه دعوتنامه‌ها را آماده کرده بودیم، به همین دلیل هفته گذشته و به محض تعیین زمان انتخابات توسط وزارت ورزش، با قید زمان تعیین شده در دعوتنامه‌ها، آنها را برای اعضای مجمع ارسال کردیم.

دبیر فدراسیون تیر و کمان با یادآوری اینکه این مجمع با حضور ۴۴ نفر عضو دارای حق رأی برگزار می‌شود، گفت: ۳۱ نفر از اعضا، رؤسای هیأت‌های استانی هستند که همگی مشخصند و دعوتنامه حضور در انتخابات را هم دریافت کرده‌اند. چهار نفر هم نماینده نهادها (وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ نیروهای مسلح) هستند که منتظر معرفی آنها هستیم. هفت نفر هم به عنوان نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگاه‌ها در مجمع حاضر خواهند بود.

وی با بیان اینکه نماینده ورزشکاران، داوران، مربیان و باشگاه‌ها توسط فدراسیون مشخص می‌شود، افزود: طبق قانون برای انتخاب این گزینه‌ها، بالاترین رده‌ها را در نظر می‌گیریم، گزینه‌های فدراسیون مشخص هستند، آنها را به وزارت ورزش اعلام کرده‌ایم و منتظر تائیدیه این وزارتخانه هستیم تا اسامی را اعلام کنیم. البته با لحاظ کردن اینکه ورزشکاران ملی‌پوش ما در اردو هستند و احتمال دارد اعلام اسامی نماینده ورزشکاران با واکنش و فشارهایی مواجه شود، سعی می‌کنیم دیرتر نسبت به انجام این موضوع اقدام کنیم.

کیارستمی در رابطه با تائید صلاحیت کاندیداها و اینکه آیا با توجه به فاصله ۱۰ روزه تا زمان انتخابات مجمع فدراسیون تیر و کمان، اعلام اسامی کاندیداها دیر نشده است؟ تأکید کرد: برخی دوستان مدعی هستند که ۱۵ روز پیش از زمان انتخابات باید اسامی کاندیداها مشخص شود، اما این قانون ۱۵ روزه مربوط به زمان انتخابات و اطلاع‌رسانی به موقع آن به اعضای مجمع می‌شود تا آنها بتوانند برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی کنند. اسامی کاندیداها هم هر زمان توسط وزارت ورزش اعلام شود، ما هم در فدراسیون اطلاع‌رسانی لازم را به اعضای مجمع خواهیم داشت؛ حتی به خاطر دارم که در رابطه با انتخابات برخی فدراسیون‌ها مثل بسکتبال و بدنسازی، برخی کاندیداها تنها چند ساعت پیش از مجمع (شب انتخابات) تائید صلاحیت شدند. درواقع تا روز مجمع و پیش از آغاز انتخابات، زمان برای اعلام کاندیداهای تائید صلاحیت شده، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تیر و کمان در حالی در آستانه برگزاری انتخابات خود قرار دارد که حدود یک سال از پایان دوره مدیریت محمدعلی شجاعی در این فدراسیون می‌گذرد. ریاست وی خرداد ماه سال گذشته به پایان رسید اما با حکم وزارت ورزش، شجاعی از بهمن ماه به عنوان سرپرست، به مدیریت خود در تیر و کمان ادامه داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید