عاقبت شکار غیرمجاز شکارچی بلدرچین‌ها در لاهیجان

    کد خبر :270765

دادگاه عمومی بخش رودبنه لاهیجان، فردی که مبادرت به شکار 15 عدد بلدرچین کرده بود، را به پرداخت پانزده میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دادگاه عمومی بخش رودبنه لاهیجان بر اساس شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان از فردی که مبادرت به شکار 15 عدد بلدرچین کرده بود،را به پرداخت پانزده میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دادگاه عمومی با محرز دانستن ارتکاب به بزه متهم 32 ساله ساکن بخش رودبنه لاهیجان مستند به مواد 46،40،38، 37، 131، 211 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 وماده 10 و 11 قانون اصلاح قانون شکار و صید متهم موصوف رابه پرداخت مبلغ پانزده میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.

بلدرچین به گروه بزرگی شامل چندین سرده از پرندگان کوچک از راسته ماکیان‌سانان گفته می‌شود. این پرندگان شناخته‌شده‌ترین گونه‌های راستهٔ ماکیان‌سانان هستند.

بلدرچین‌ها جثهٔ کوچک دارند و زندگی بر روی زمین را ترجیح می‌دهند. از دانه‌ها و نیز حشرات و دیگر جنبندگان کوچک تغذیه می‌کنند. بر روی زمین لانه می‌سازند و بر پروازهای کوتاه و سریع قادر هستند.

برخی گونه‌ها چون بلدرچین ژاپنی و بلدرچین معمولی پرندگانی مهاجرند و توانایی پرواز در مسافت‌های طولانی را دارند. در برخی کشورها برخی گونه‌های بلدرچین در تعداد زیاد پرورش داده می‌شوند تا از تخم و گوشت آن‌ها استفاده شود یا حتی در شکارگاه‌ها رها شوند.این پرنده در سکونت‌گاه‌های خود هم توسط انسان‌ها بطور گسترده‌ای شکار می‌شود تا از گوشت و پرهایش استفاده شود.

این پرنده‌ها هر سال بهار در گله‌های پرشمار از مسیر صحرای سینا از آفریقا به اروپا و آسیا مهاجرت می‌کنند و در پائیز مسیر رفته را بازمی‌گردند. از آن‌جا که این پرندگان در ارتفاع بسیار کم پرواز کرده و خیلی زود خسته می‌شوند و بر زمین می‌نشینند، به راحتی شکار می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید