صفاری: خروج آمریکا از برجام عواقب‌ سنگینی برای این کشور خواهد داشت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
    کد خبر :270676

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برجام گفت‌: خروج آمریکا از برجام باعث منزوی شدن بیش از پیش این کشور در جامعه جهانی می‌شود.

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات رئیس‌ جمهور آمریکا مبنی بر احتمال عدم تمدید برجام در 22 اردیبهشت‌ماه، اظهار داشت: وزیرامور خارجه کشورمان در سفر اخیرش به آمریکا، با حضور در شورای روابط خارجی این کشور، اظهارات صریحی را درباره موضع ایران در قبال برجام بیان کرد که جای تقدیر دارد.

وی افزود:‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس در صورت لغو برجام از سوی آمریکا، حمایت کامل خود را از بازگشت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای به وضعیت پیش از برجام اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران با روی کار آوردن تندروترین شخصیت‌های سیاسی مخالف ایران که همواره درباره لزوم نابودی جمهوری‌اسلامی ایران سخنانی را بیان می‌کنند، بیش از گذشته آشکار شده است و از آنجا که مجلس شورای اسلامی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا علیه منافع ایران را پیش از این به تصویب رسانده،‌ دولت قادر است در صورت خروج آمریکا از برجام، متقابلا از این توافق‌نامه خارج شده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر گیرد.

صفاری تصریح کرد: طرف‌های غربی باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت نقض برجام، جمهوری اسلامی قطعا در نحوه همکاری‌اش با آژانس بین‌المللی‌ انرژی‌اتمی تجدید نظر جدی کرده و همان‌طور که وزیرامور خارجه کشورمان نیز گفت، خروج از معاهده “ان.پی.تی” یکی از گزینه‌های دستگاه دیپلماسی ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت‌ ملی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث منزوی شدن بیش از پیش این کشور در جامعه جهانی می‌شود،‌ خاطرنشان‌ کرد:‌ امروز در مسئله برجام شاهد موضع‌گیری‌های متفاوت مقامات و متحدان سنتی آمریکا هستیم. از سوی دیگر برجام به دلیل اینکه توافق نامه‌ای بین‌المللی است و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده، قطعنامه سازمان ملل را پشت خود دارد لذا سندی بین‌المللی محسوب می‌شود که خروج یک طرفه آمریکا از آن عواقب بین‌المللی سنگینی برای این کشور در پی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید