ترفندهای دولت برای لاپوشانی کسری بودجه

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۱۸
    کد خبر :270575

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت با کمک منابع پنهان، کسری بودجه سالانه خود را لاپوشانی می کند.

سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به ادعای اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه دولت در سال ۹۶ کسری بودجه نداشته است، اظهارداشت: منابع هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۶، حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان ذکر شد و ۸۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی نیز در بودجه درج نشد و مصارف آن هم مشخص نشد.

وی ادامه داد: با اصرار نمایندگان مجلس، دولت ناچار شد در بودجه سال ۹۷ از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه ها ۸۰ هزار میلیارد تومان آن را در بودجه درج کند و مصارف آن هم تعیین شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دولت در سال ۹۶ از طریق منابع هدفمندی یارانه ها که در بودجه درج نشد، افزایش فروش نفت و افزایش نرخ ارز، کسری بودجه خود را پوشش داد ولی امروز ادعا می کند که ۱۰۰ درصد منابع بودجه سال ۹۶ بر اساس پیش‌بینی دولت در منابع و مصارف محقق شده است.

به گزارش مهر ،ابطحی با بیان اینکه دولت در واقع با ترفندهایی کسری بودجه را دور می زند و لاپوشانی می کند، گفت: در بودجه سال ۹۷ نیز دولت با منابع حاصل از افزایش نرخ دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان، کسری بودجه خود را پوشش خواهد داد؛ علاوه بر این، احتمال افزایش میزان فروش و یا تغییر قیمت جهانی نفت و میعانات گازی نیز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید