موبایل‌هایی که جای دوربين هاى حرفه اى را گرفته اند

    کد خبر :270464

به گزارش بازتاب- بدون شک دوربین عکاسی و سهولت استفاده از آن موضوعی ست که ذهن همه علاقمندان به عکاسی را درگیر خود ساخته است. حال از عکاسان حرفه ای که بگذریم به افرادی می رسیم که در هر شرایطی علاقه به عکاسی دارند و معمولا از دوربین تلفن همراه برای این امر استفاده می کنند.
به گفته شبنم مسلح يكى از عکاسان حرفه ای اجتماعی و طبیعت، پیش نیاز یک عکس خوب و با کیفیت، قاب بندی خوب و دوربین مناسب است.
شبنم مسلح که خود یکی از علاقمندان به عکاسی با موبایل است اعتقاد دارد که پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 پلاس با توجه به کیفیت فوق العاده دوربین آن می تواند نیاز یک عکاس اجتماعی، خبری و یا علاقمندان به عکاسی طبیعت را مرتفع کند.
وی معتقد است دوربین موبایل های هوشمند جدید حتی در برخی از موارد همچون مدت زمان آماده به کار شدن، از دوربین‌های SLR هم پیشی گرفته اند.
ترکیب رنگ، نوردهی، سرعت بالای شاتر و امکانات متنوع تنظیم دستی و حالتهای تصویر برداری، استفاده از دوربین فیلم این موبایلها را برای عکاسان حرفه ای توجیح پذیرتر کرده است.
این کارشناس عکاسى می‌گوید: دوربین‌های قدرتمند تلفن های هوشمند به غیر از ارائه امکانات حرفه ای به عکاسان، یک فرصت دیگر را برای آن‌ها فراهم آورده اند. آن هم این است که در امکان تصویر برداری در مکان‌های استریل و محیط‌هایی که شرایط نصب تجهیزات نوردهی و ورود دوربینهای قطع بزرگ وجود ندارد، با موبایل‌ها میتوان بهترین تصاویر را ثبت کرد.
بد نیست بدانید لنز دوربین اس ۹ و یکی از لنزهای دوربین اس ۹ پلاس مجهز به دیافراگم متغیر و 12 مگاپیکسلی است. این یعنی کاربران می‌توانند با توجه به محیط‌ها و نورهای مختلف، برای گشودگی دریچه‌ی لنز یکی از موارد f/1.5 و f/2.4 را انتخاب کنند. سامسونگ برای علاقمندان به سلفی نیز از سنسور ۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم F/1.7 استفاده کرده .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید