انتقاد ظریف از دخالت های نظامی بیگانگان در سوریه

  • سیاسی
  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۰۵
    کد خبر :270430

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از دخالت های نظامی بیگانگان در سوریه، بار دیگر بر ضرورت ادامه روند سیاسی حل مسئله این کشور تاکید کرد.
محمد جواد ظریف امروز (شنبه) با هدف شرکت در نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره مسائل سوریه، وارد مسکو شد.

به گزارش نامه نیوز وی در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: برای مخالفت با هر گونه اقدام نظامی علیه تمامیت ارضی سوریه، نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به نشست های متعدد سران، وزیران امور خارجه و کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه درباره موضوع سوریه در یک سال و نیم اخیر افزود: توانسته ایم روندی را برای کاهش تنش در صحنه میدانی و حل سیاسی مسئله سوریه شروع کنیم.

وی گفت: برخی اقدامات اخیر در سوریه به ویژه اقدام نظامی آمریکا و برخی متحدان غربی آن، شرایط را در این کشور وخیم کرده و زمینه رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه را کاهش داده است.

ظریف گفت: در چنین شرایطی لازم بود که وزیران امور خارجه سه کشوری که ضامن حرکت در مسیر روند مذاکرات آستانه هستند، یک بار دیگر گرد هم بیایند تا راه های ادامه روند آستانه و روند سوچی با موضوع حل سیاسی مسئله سوریه را بررسی کنند.

ظریف همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین قربانیان سلاح های شیمیایی، با هرگونه استفاده از این نوع سلاح ها مخالف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید