سوءهاضمه شایع ترین عارضه گوارشی

    کد خبر :270363

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری کشور، گفت: دهه آینده، زمان پاسخگویی به مطالبه مردم در نحوه استفاده از طب سنتی و طب مدرن و استفاده از پروبیوتیک هاست.

به گزارش مهر، دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری همایش بین المللی پروبیوتیک ها که قرار است از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت در مرکز همایش های سازمان تحقیقات کشاورزی برگزار شود، افزود: بخش عمده ای از سئوالات مردم مربوط به سبک زندگی و نحوه استفاده از طب سنتی و مدرن خواهد بود که پاسخ آن در پروبیوتیک هاست.

وی با عنوان این مطلب که دانش مربوط به این حوزه خوب رشد نکرده است، ادامه داد: متاسفانه نه صنعت و نه مردم، از اهمیت پروبیوتیک مطلع نیستند. در حالی که بسیاری از طبابت ها در دهه آینده بر اساس پروبیوتیک خواهد بود.

قانعی افزود: بخش عمده ای از بیماری های گوارشی که علت مراجعه مردم به پزشک است، سوءهاضمه بوده و طب مدرن درمان دقیقی برای این عارضه ندارد، بلکه این سبک زندگی است که این مشکل را حل می کند. همچنین بخش دیگری از مراجعات مردم به مطب ها، به خاطر اضطراب و استرس های زندگی است که طب مدرن برای آن درمان مناسبی ندارد. دردهای اسکلتی نیز از دیگر معضلات سلامت مردم است که طب مدرن برای آن درمان قطعی ندارد.

وی گفت: اگر فرض بگیریم هر فرد سالانه حداقل ۶ بار به پزشک مراجعه کند و در هر نسخه حداقل سه قلم دارو تجویز شده باشد، مشخص می شود که چه هزینه ای به نظام سلامت تحمیل می شود، در حالی که پروبیوتیک به این موارد پاسخ می دهد.

قانعی با تاکید بر رعایت استانداردها در محصولات پروبیوتیک، تصریح کرد: بایستی مشخص شود این محصولات چقدر برای سلامت مردم مفید است و این مسئله نیاز به انجام تست های بیشتری دارد.

وی از چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت، به عنوان مهم ترین علت افزایش مرگ و میرها در کشور نام برد و افزود: غذاهای آماده چون خوش طعم هستند مردم به عوارض آنها فکر نمی کنند، در حالی که ما باید طعم دهنده های بدون عارضه را جایگزین کنیم.

قانعی ادامه داد: اگر بخواهیم دیابت، بیماری های قلبی عروقی و چاقی را از مردم بگیریم، نیازمند استفاده از سبک غذایی سالم و فعالیت فیزیکی مردم هستیم.

وی افزود: پروبیوتیک این توانایی را دارد که پاسخگوی نیاز گروه های مختلف برای استفاده از این محصولات باشد و طب آینده همین را پاسخ خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید