سامانه “سیپا” بانک کشاورزی عملیاتی شد

    کد خبر :27034

سامانه یکپارچه پرداخت اعتباری(سیپا) بانک کشاورزی به مرحله عملیاتی رسید و نخستین تراکنش آن با موفقیت انجام شد.

 این سامانه با هدف یکپارچه سازی سیستم پرداخت مشتریان ،ایجاد تسهیلات بیشتر برای مشتریان و افزایش قدرت خرید آنان همچنین افزایش سطح مبادلات تجاری تأمین کنندگان در بازه زمانی مشخص در این بانک عملیاتی شده است.

بر اساس این گزارش، پس از اعتبار سنجی خریداران کالاها و خدمات، تمام مراودات و خریدها همچنین پرداخت های مالی از محل این اعتبار تأمین و از طریق سامانه مذکور به فروشندگان پرداخت خواهد شد.

این گزارش می افزاید؛ با استفاده از این سامانه  نیاز شرکت های تولیدکننده به نقدینگی و سرمایه درگردش کاهش می باید و به کاهش قیمت تمام شده محصولات و خدمات منجر خواهد شد.همچنین توسعه کسب و کار ، تأمین نقدینگی و افزایش قدرت خرید مشتریان محصولات نیز از دیگر مزایای استفاده از سامانه «سیپا» به شمار می آید.

شایان ذکر است، استفاده کنندگان از این اعتبار، در صورت انجام به موقع تعهدات  خود،در بهره مندی مجدد از این اعتبار در اولویت خواهند بود  و هزینه های اضافی به آنان تحمیل نخواهد شد.

گفتنی است؛ این سامانه پس از طی مراحل آزمایشی (پایلوت) ازبیستم خرداد ماه سال جاری، در دسترس شبکه های خرید  و فروش  یا زنجیره تأمین محصولات به ویژه محصولات غذایی و کشاورزی قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید