درخواست رییس اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات از مردم:

از ورود به منطقه حفاظت شده ورجین تا دو ماه آینده خودداری کنید

    کد خبر :270295

رییس اداره محیط زیست شمیرانات با بیان اینکه عده‌ای از شهروندان برای کوهنوردی، چیدن سبزی و قارچ به ارتفاعات منطقه حفاظت شده ورجین وارد می‌شوند، گفت: از مردم درخواست می‌کنم که از امروز (8 اردیبهشت) تا دو ماه آینده از ورود به منطقه حفاظت شده ورجین جهت حفظ‌ آرامش حیات وحش در فصل زاد ولد و خودداری کنند.

اکبر شیخ‌زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه عده‌ای از بارداری یا ناتوانی حیوان سوءاستفاده و عمدتا بچه آن را همراه خود از منطقه خارج می‌کنند، تصریح کرد: با افراد متخلفی که اقدام به زنده‌گیری حیات‌ وحش می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد و فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات با تاکید بر اینکه مردم این فصل را برای گشت و گذار در مناطق حفاظت شده انتخاب نکنند، گفت: فصل بهار هنگام زایش حیواناتی مانند قوچ و میش، کل و بز است و در این فصل جمعیت حیات‌وحش استان تهران افزایش می‌یابد بنابراین مردم باید نهایت همکاری را با اداره حفاظت محیط زیست شمیرانات داشته باشند.

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه محیط‌بانان در منطقه حضور دائمی دارند و کاملا آگاه هستند که در چه نقاطی احتمال تخلف وجود دارد، اظهار کرد: برای پیشگیری از پراکندگی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد استرس در زمان زادآوری، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی توسط ماموران این اداره انجام می‌شود.

وی در پایان از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید