همکاری شرکتهای سنجش از دور با دیتاسنترهای کشور توسعه می یابد

    کد خبر :270248

رئیس سازمان فضایی ایران بر ضرورت همکاری شرکت های سنجش از دور با دیتاسنترهای کشور برای توسعه خدمات فضاپایه و کسب وکارهای نوین فضایی تاکید کرد.

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی بخش خصوصی در توسعه فناوری کشورها گفت: در کشور ما نیز بخش خصوصی در حوزه های مختلف و به ویژه سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی دارای توانمندی های بسیار ارزشمندی است که می تواند در توسعه کشور نقش آفرینی داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران نیز در سال جاری و سالی که به نام حمایت از تولیدات داخلی نامگذاری شده، حمایت از بخش خصوصی و توسعه آن را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. براین اساس بازدید مستمر از شرکت های خصوصی فعال در حوزه فناوری فضایی، با هدف آشنایی با توانمندی ها و حمایت از آن‌ها، به منظور ارائه تولیدات و خدمات مفید و قابل رقابت در سطح بین المللی، در برنامه های سازمان فضایی قرار گرفته است.

براری افزود: در همین راستا، بازدیدی از موسسه سنجش از دور بصیر، به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سنجش از دور داشتیم. ارائه انواع خدمات در حوزه سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی، از جمله توسعه نرم افزار بومی مدیریت داده های رستری و برداری ستیا به منظور نمایش سه بعدی، ویرایش و مدیریت انواع داده های مکان مبنا و تصاویر ماهواره ای، تعاملات بین المللی از جمله با آژانس فضایی کشورهای همسایه و نیز اجرای پروژه های بین المللی از جمله دستاوردهای شاخص این موسسه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: در این بازدید، شاهد نیروی جوان متخصص و پر انرژی و با انگیزه بودیم که می تواند با ارائه ایده های نو و خلاق دریچه ای جدید در توسعه پایدار کشور و راه اندازی کسب و کار های جدید، به روی جامعه بازکند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در حوزه سنجش از دور ضروری است بازیگران مختلف این حوزه در کل زیست بوم آن، از سازندگان قطعات گرفته تا ارائه کنندگان خدمات ارزش افزوده فضاپایه در تعامل با یکدیگر به توسعه این زیست بوم کمک کنند.

وی گفت: از موضوعاتی که امروز در جلسه بر آن تاکید داشتم ضرورت همکاری شرکت های سنجش از دوری با مراکز داده کشور به منظور توسعه خدمات فضاپایه و کسب وکارهای نوین در این حوزه است تا از این طریق ضمن توسعه تخصصی این بخش، شاهد توسعه اقتصادی آن نیز باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید