/ضرورت ایجاد محدودیت برای دسترسی آسان به اسید/

دو خواسته مهم قربانیان اسید از دولت و مجلس

    کد خبر :270157

رییس انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی از دولت و مجلس خواست که نسبت به افزایش مجازات‌ عاملان اسیدپاشی در قانون و محدودیت در دسترسی و خرید و فروش اسید اقدام کنند.

دکتر سید کمال فروتن درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درخواست انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی محدودیت در خرید و فروش اسید و نیز افزایش مجازات‌های مربوط به اسیدپاشی در قوانین است، گفـت:‌ متأسفانه امروزه اسید به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد و تهیه و خرید آن کاری ساده است که در این موضوع باید بازنگری شود و همانطور که در دسترسی به بسیاری از مواد محدودیت و حتی مجازات‌هایی وجود دارد درباره اسید نیز چنین تصمیمی اتخاذ شود.

وی از ارائه پیشنهاد این انجمن به دولت برای ارائه لایحه‌ای در این خصوص به مجلس خبر داد و گفت: انجمن قربانیان اسید پاشی نیز در حال تهیه و تنظیم پیشنهادات خود در این خصوص است و امیدواریم دولت و مجلس هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند.

رییس انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی خواسته‌ دیگر این انجمن را تشدید مجازات‌های اسید پاشی دانسته و گفت: بسیاری از اعضای این انجمن که قربانیان هستند از این که عامل اسید پاشی به آنان مجازات نشده و یا مجازات کمی برایش صادر شده احساس خوشایندی ندارند چرا که عدم تناسب مجازات با جرم علاوه بر اینکه سبب بازتولیدو افزایش آن جرم می شود از سوی دیگر قربانی جرائم را در یک استرس و اضطراب دائمی نگه می‌دارد. بنابراین از دولت و مجلس می‌خواهیم نسبت به بازنگری در قانون مجازات‌های مربوط به اسید پاشی نیز اقدام کند.

فروتن همچنین درباره وضعیت معصومه جلیل پور قربانی اسید پاشی تبریز نیز گفت: انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی پیگیر وضعیت او هست و هفته گذشته نیز اعضای انجمن ملاقاتی با او داشتند که خوشبختانه بنا به گفته پزشک معالج معصومه بدن وی مقاومت خوبی داشته اما آسیب جدی در پی اسیدپاشی به او وارد شده است.

به گفته وی، انجمن حمایت‌های خود را در زمینه حقوقی،‌ پزشکی و مشاوره‌ای از معصومه انجام خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید