رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

طرح “پیمان” نهضتی عظیم در پیشگیری از اعتیاد جوانان

    کد خبر :270045

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همزمان با روز جوان با تشریح طرح پیمان، ابراز امیدواری کرد که با اجرای وسیع این طرح بتوان نهضتی عظیم در امر پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان ایجاد کرد.

دکتر مسعود حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این سازمان از پتانسیل جوانان در بسیاری از طرح‌ها بهره مند می‌شود، به طرح پیمان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فعالیت و ورود کلیه دستگاه ها و آحاد جامعه در بحث آسیب‌های اجتماعی، طی دو سال گذشته برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در جمعیت هلال احمر انجام شده که از مهمترین آن ها می توان به طرح پیمان اشاره کرد.

وی با تشریح این طرح عنوان کرد: در طرح پیمان، جوانان از سراسر کشور در هلال احمر جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و سوء مصرف مواد به ویژه در بین همسالانشان فعالیت می‌کنند، همچنین هم پیمان می‌شوند تا بتوانند هرچه بیشتر جامعه جوان کشور را از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر محفوظ بدارند.

حبیبی افزود: در گام اول این طرح 1000 جوان به عنوان سرگروه انتخاب شدند و آموزش‌های لازم برای پیشگیری به آنان ارائه شد. پس از آن هر سرگروه هفت نفر از دوستان خود را دعوت کرد و آموزش‌های لازم را در قالب مولتی مدیا در اختیارشان قرار داد. در نهایت این جوانان پس از کسب آموزش‌ها و پذیرش در آزمون در قالب این گروه فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه با حمایت وزارت کشور، شورای اجتماعی کشور و ستاد مواد مخدر، گام دوم این آموزش‌ها آغاز شد، تصریح کرد: در این گام، مجددا گروه ها و سرگروه‌های پیمان آموزش دیده و با مدیریت گروه خود و برقراری تعامل مثبت با جوانان، در جهت انتقال این پیام های مثبت اقدام می کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به زمان آغاز آموزش‌های طرح پیمان اظهارکرد: اولین دوره ارائه آموزش به 1000 نفر از سرگروه‌ها آغاز شده و طی این نشست‌های منطقه‌ای که در هشت منطقه کشور برگزار می شود، علاوه بر ارایه آموزش توسط اساتید توانمند این حوزه، جوانان در راستای راه‌های پیشگیری از اعتیاد و بررسی آنها گفت وگو می کنند.

به گفته دکتر حبیبی، یکی از نقاط قوت این نشست‌های هشت گانه، تقویت علمی تیم‌های پیمان و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط اساتید مطرح این حوزه است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خاتمه درباره آموزش‌های خاص تیم‌های پیمان، اظهارکرد: این آموزش‌ها با هدف تربیت مربی است و طی آن مراحل پیشگیری، شناخت مواد مخدر و شرایط خاص آنها به داوطلبان آموزش داده می‌شود. در نهایت جوانان آموزش دیده به عنوان مربی پیشگیری از اعتیاد در حوزه سلامت و بحث پیشگیری از بیماری‌های عفونی فعالیت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید