همه بخش‌های مصلی تحویل مسئولان نمایشگاه کتاب تهران شد

    کد خبر :269822

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران از آغاز غرفه‌بندی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره)، پس از تحویل این فضا به ستاد برگزاری نمایشگاه در شب گذشته، خبر داد.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این باره به مهر گفت: با اتمام سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت، شبستان مصلی، محل برگزاری این مسابقات، شامگاه دیشب تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد.

وی با قدردانی از مجموعه مصلای تهران به جهت سرعت عمل در تحویل فضای شبستان به ستاد نمایشگاه کتاب در شب گذشته، افزود: بلافاصله بعد از این اقدام، کار تخلیه شبستان به سرعت آغاز و همزمان غرفه‌بندی‌ها در این بخش از مصلی آغاز شد و هم اکنون هم در جریان است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو روز آینده غرفه‌بندی این بخش، به اتمام برسد.

این مقام مسئول در برپایی نمایشگاه کتاب تهران همچنین اطمینان داد که علیرغم فاصله زمانی اندک تا افتتاح نمایشگاه کتاب (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت)، فضای نمایشگاه تا آن زمان کاملاً آماده شود و در عین حال تاکید کرد: ما همزمان شاهد فشردگی در برنامه‌ها خواهیم بود و می‌بایست همزمان با غرفه‌سازی، کار انتقال محموله‌های کتاب به محل نمایشگاه و قرار گرفتن در قفسه‌ها، توسط ناشران انجام شود.

صفری گفت: بخش‌هایی از شبستان هم که غرفه‌های خودساز ناشران عمومی در آنها برپا می‌شود، تحویل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران و ایران (آشنا) که مسئولیت این بخش را بر عهده دارد، شده است و هم اکنون سازه‌های ساخته شده از قبل، در حال انتقال به مصلی جهت نصب و غرفه‌بندی است.

وی در مورد وضعیت پارکینگ‌های اطراف مصلی برای استفاده ناشران، بازدیدکنندگان و عوامل اجرایی نمایشگاه کتاب هم گفت: روز گذشته جلسه‌ای را با جانشین پلیس راهور و مسئول حوزه ترافیک منطقه تشکیل دادیم و کار جانمایی پارکینگ‌ها نهایی شد؛ بر این اساس برای سه گروه شامل ناشران، کارکنان و عوامل اجرایی و خبرنگاران، در داخل مجموعه مصلی، پارکینگ تعبیه شد. همچنین دو پایانه برای تاکسیرانی و دو پایانه برای اتوبوسرانی در مجموعه مصلی پیش‌بینی شده است.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رابطه با غرفه‌سازی‌هایی که به فاصله مکانیِ اندکی از خروجی‌های بخش ناشران آموزشی صورت گرفته و اینکه به نظر می‌رسد استاندارد مربوط به ایمنی در این بخش رعایت نشده باشد، گفت: در مورد جانمایی ناشران آموزشی، ما پیشتر طبقه همکف و بام شبستان را به این دوستان پیشنهاد داده بودیم که این پیشنهاد، با مخالفت دوستان ناشر رو به رو شد و معتقد بودند که در این فضاها ازدحام جمعیت به وجود خواهد آمد و تخلیه ایمن جمعیت با مشکل روبه‌رو می‌شود.

صفری افزود: لذا مکان فعلی یعنی رواق غربی به ناشران آموزشی اختصاص یافت. تعداد اندکی از ناشران همین بخش هم به روبه‌روی همین فضا در صحن مصلی انتقال یافتند که همانطور که گفتید عرصه آن بین ۳ تا ۴ متر است؛ برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در این بخش، جانمایی ناشران آموزشی به گونه‌ای انجام شد که در این فضا (روبه‌روی خروجی‌های رواق غربی)، غرفه‌های کم‌ازدحام‌تر مستقر شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید