بن بستی برای نویسنده وجود ندارد

    کد خبر :269747

محمد محمدعلی گفت: هیچ راه بن بستی برای نویسنده وجود ندارد. نویسنده نباید خودش را محدود کند. آنهایی که مثل فلان شخص نویسنده می نویسند به جایی نمی رسند. باید در نوشتن خودت باشی.

به گزارش مهر، اولین نشست دیدار با نویسندگان پیشکسوت عصر دیروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور محمدمحمدعلی و اجرای محسن فرجی در موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، فرجی ضمن معرفی اجمالی برنامه و معرفی کوتاهی از آثار و سوابق ادبی نویسنده سوالاتی از محمدعلی در زمینه ادبیات، نوشتن و تجربیات مختلفی که در این سال ها داشته طرح کرد و در ادامه محمد محمدعلی صحبت های خود در مورد ادبیات را شروع کرد.

محمدعلی در ابتدای سخنانش در این برنامه گفت: نویسنده ماندن کار سخت و شیرینی است. باید عشق بورزی تا بمانی. اگر عشق نباشد نمی توانی در برابر مشکلات بمانی. باید بایستی و مشکلات را به سرنوشت خودت گره بزنی.

در بخش دیگری از این نشست، این داستان نویس در پاسخ به سوالی در مورد چراییِ نوشتن از تهران و فضاهای شهری تهران، با اشاره به باورهای خیس مرده اش، گفت: برای نوشتن به مناطق تازه تاسیس تهران سرزدم. من تهران را بلدم و از جایی که خوب بلدم می نویسم. من بعنوان داستان نویس خودم را موظف می دانم که یاد بگیرم.وی در ادامه افزود: نویسنده باید هم زیاد تجربه کرده باشد هم از عنصر تخیل استفاده کند. بخش بیشتر داستانهایش باید شهودی باشد.

این نویسنده در پاسخ سوالی دیگر در مورد نوشتن گفت: هیچ راه بن بستی برای نویسنده وجود ندارد. نویسنده نباید خودش را محدود کند. آنهایی که مثل فلان شخص نویسنده می نویسند به جایی نمی رسند. باید در نوشتن خودت باشی!

محمدعلی در پایان گفت: توصیه من به جوانها این است که در اتاق های دربسته نمانند و داستان هایی بنویسند که خوانندگان را جذب کند و حرف تازه ای داشته باشد.همان چیزی را که می بیند و همچنین از فضای بکر برای خواننده بنویسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید