قطع عضو ۲۱ فلسطینی در جریان تظاهرات‌های “بازگشت”

    کد خبر :269699

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز تظاهرات بزرگ “بازگشت” در نوار مرزی این منطقه تاکنون ۲۱ فلسطینی دچار قطعی عضو شده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد که چهار مورد قطعی عضو در بالاتنه، یک مورد در کف دست و سه مورد هم در انگشتان بوده و دیگر موارد هم در پایین تنه ثبت شده است.

این در حالی است که از آغاز تظاهرات بزرگ “بازگشت” در ۳۰ مارس گذشته تاکنون ۴۲ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از ۵۵۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال ده ها نفر از آن‌ها وخیم است.

در میان مجروحان ۵۹۲ کودک و ۱۹۲ زن هم دیده می‌شود.

طبق گزارش‌های وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ۲۲۷ نفر از ناحیه سر و گردن، ۴۴۰ نفر از ناحیه بالاتنه، ۱۱۵ نفر از ناحیه پشت و سینه، ۱۴۲ نفر از ناحیه شکم، ۱۷۰۴ نفر از ناحیه پایین تنه و ۷۴۰ نفر هم از چندین ناحیه هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته‌اند.

آماده شدن فلسطینیان برای شرکت در پنجمین جمعه تظاهرات بازگشت

صدها فلسطینی از ساعات اولیه صبح امروز به طور گسترده راهی مناطق مرزی غزه شده‌اند تا در پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان “جمعه جوانان انقلابی” شرکت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تاکنون پنج هفته از تظاهرات بزرگ بازگشت گذشته است.

هدف از برپایی این تظاهرات‌ها، تاکید بر حق بازگشت فلسطینیان به شهر و دیار خود است که به زور از آن کوچانده شده‌اند.

اوج این تظاهرات‌ها قرار است روز ۱۵ مه باشد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده در این تاریخ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید