بررسی مشکلات منطقه آزاد ارس با حضور مسئولان

    کد خبر :269668

مشکلات واحدهای صنعتی منطقه آزاد ارس در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران اقتصادی کشور با مسئولان استان و منطقه آزاد ارس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، واحدهای تولیدی مستقر در ارس در این جلسه مشکلات خود همچون نبود سرمایه در گردش، مشکلات ناشی از نوسانات ارز و محدودیت‌ها برای تعمیر دستگاه‌های تولیدی در سرزمین اصلی و … را مطرح کردند.

مرتضی بانک – مشاور رییس جمهور و دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – در این جلسه اظهار کرد: سرمایه‌گذار فعال در مناطق آزاد به قانون اداره کرد مناطق آزاد اعتماد کرده‌اند و عدم اجرای هر یک از بخش‌های این قانون می‌تواند فعالان اقتصادی را مایوس کند.

وی ادامه داد: اگر مناطق آزاد را به عنوان یک راه تنفس در اقتصاد کشور می‌دانیم، باید کاری کنیم که این مناطق تقویت شوند و تمامی مصوبات قانونی برای تقویت مناطق آزاد باشد.

بانک خاطرنشان کرد: سامانه جامع و یکپارچه گمرکی که در منطقه آزاد ارس نیز فعال شده است می‌تواند به وحدت رویه گمرکی در تمام مناطق آزاد کشور کمک کند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات مناطق آزاد در حوزه قوانین و مقررات است که با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می‌توان این مشکلات را به راحتی و با تغییر قوانین برطرف کرد.

مجید خدابخش – استاندار آذربایجان شرقی – نیز گفت: در کنار احداث فرودگاه، طرح توسعه راه‌آهن جلفا به سمت کشورهای همسایه و اروپا نیز می‌تواند جلفا را به عنوان یکی از مناطق برتر ترانزیتی دنیا مطرح کرده و این طرح توجیه اقتصادی و درآمد بالایی به همراه دارد.

محمدرضا پور ابراهیمی – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی – نیز گفت: بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مناطق مختلف کشور، با هدف بررسی مشکلات به صورت میدانی انجام شده است تا بتوانیم از ظرفیت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات نقاط مختلف کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات منطقه آزاد ارس که در بازدید از این منطقه مشخص شده و مربوط به اصلاح قوانین است، در جلسات کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود تا بتوانیم راهکارهای مناسبی را در این زمینه ارائه دهیم.

فرود عسگری – رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران – هم گفت: شرکت‌های صادرکننده ارس در سطح یک گمرکی کشور قرار می‌گیرند تا بدون کارشناسی بتوانند محصولات خود را صادر و دستگاه‌های صنعتی را برای تعمیر و تکمیل به خارج کشور منتقل کنند.

مقرر شد، کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات منطقه ازاد ارس را بررسی کرده و گزارشی در این حصوص ارایه دهد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید