ترایبکا ۲۰۱۸ برندگانش را شناخت

    کد خبر :269594

«دایان»، «هندریکس قاچاقچی» و «جزیره ارواح گرسنه» موفق به کسب جوایز اصلی جشنواره فیلم ترایبکا شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسمی که دیشب (پنج شنبه) برگزار شد کنت جونز مدیرجشنواره فیلم نیویورک یکی از برندگان این دوره جشنواره فیلم ترایبکا شد.

جونز برای نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم داستانی «دایان» ۳ جایزه برد. این فیلم درباره زنی است که از پسر معتادش مراقبت می‌کند. علاوه بر جایزه اصلی بهترین فیلم بلند داستانی، این فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری در فیلم بلند داستانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

دیگر جوایز اصلی به فیلم «هندریکس قاچاقچی» رسید که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بین‌المللی شد. «جزیره ارواح گرسنه» هم جایزه بهترین فیلم بلند مستند را به خانه برد.

نیا داکوستا نویسنده-کارگردان نیز موفق به کسب جایزه نورا افرون شد که به فیلمساز زن تعلق می‌گیرد. وی برای فیلم‌ «لیتل‌وودز» با بازی تسا تامپسون و لیلی جیمز این جایزه را برد.

«هندریکس قاچاقچی» نوشته و کارگردانی ماریوس پیپریدس از یونان، آلمان و قبرس است. این فیلم داستان موزیسینی را روایت می‌کند که می‌خواهد قبرس را ترک کند و به صورت پنهانی به جزیره‌ای در ترکیه برود.

«جزیره ارواح گرسنه» ساخته گابریله برودی از آلمان، آمریکا و استرالیا ست. این فیلم با تمرکز بر جزیره کریسمس استرالیا ساخته شده که خانه ۴۰ میلیون خرچنگ مهاجر است که بین دریا و جنگل در تردد هستند.

«گرین وودز» هم داستان ۲ خواهر را روایت می‌کند که در شهری به نام لیتل وودز در شمال داکوتا زندگی می‌کنند. آنها پس از درگذشت مادرشان تلاش می‌کنند تا بدهی‌های او را بپردازند.

در بخش رقابتی فیلم داستانی بین‌المللی ۲ برنده معرفی شد و فیلم «سندیکای سن برنارد» از دانمارک به کارگردانی مدس برگر و به نوشته لیرکه سندرهوف یک کمدی درباره تلاش ۲ دانمارکی برای فروش سگ‌هایی به طبقه متوسط چینی‌ها هم به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و هم جایزه بهترین بازیگر مرد را برای راسموس بران و بهترین فیلمنامه را برای سندرهوف کسب کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن بین‌المللی فیلم بلند هم به جوی ریجر برای «دوشیزگان» اهدا شد و جایزه بهترین فیلمبرداری این بخش هم به آلبرت سالاس برای فیلم «اوبی» اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر زن فیلم بلند داستانی از آمریکا به فیلم با عنوان «کره اردک» رسید و آلیا شوکت برای بازی در این فیلم این جایزه را به دست آورد. جایزه بهترین بازیگر مرد این بخش هم به جفری رایت برای فیلم «او.جی» رسید.

جایزه بهترین فیلمبرداری در فیلم مستند به نیلس فن کووردن برای «تانزانیا ترانزیت» رسید و بهترین تدوین فیلم مستند به فردریک شاناهان و یون کاسبه و کاتلین گرین برای «وقتی بره‌ها شیر می‌شوند» اهدا شد.

شاون سیندر برای فیلم «گرد و غبار» به عنوان بهترین کارگردان تازه‌کار انتخاب شد و جایزه کارگردان تازه کار مستند به دیوا ویسنانت برای «وان‌های حمام در برادوی» اهدا شد.

این فستیوال امسال ۱۴۵ هزار دلار پول نقد جایزه داد.

در حالی که این جشنواره روز یکشنبه به کار خود خاتمه می‌دهد، برندگان جوایز منتخب مخاطبان روز شنبه معرفی می‌شوند.

امسال هفدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا برگزار شد. این جشنواره از ۱۸ آوریل شروع به کار کرد و در این دوره ۹۹ فیلم بلند ، ۵۵ فیلم کوتاه و ۳۵ پروژه را از ۴۶ کشور معرفی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید