فضای «گرک بازی» به تئاترهایم نزدیک بود

    کد خبر :269570

بازیگر فیلم سینمایی «گرگ بازی» از اولین تجربه بازیگری اش در سینما سخن گفت و عنوان کرد: جهان این فیلم به فضای نمایش هایی که روی صحنه برده، نزدیک بوده است.

حمید پورآذری کارگردان شناخته شده تئاتر در گفتگو با مهر درباره اولین تجربه بازیگری اش در سینما عنوان کرد: «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر اولین نمایش خود را پشت سر گذاشت اولین تجربه بازیگری من در سینما محسوب می شود البته ۲۰ سال قبل در ۲ اپیزود از سریال «سرنخ» کیومرث پوراحمد بازی کردم ولی در طول این سال ها با وجود پیشنهاداتی که داشتم ترجیح دادم تمرکزم بر تئاتر باشد.

وی درباره چگونگی حضورش در «گرگ بازی» بیان کرد: آشنایی من با عباس نظام دوست از طریق یاسمن محب اهری که طراح گریم فیلم نیز است، صورت گرفت. محب اهری با من تماس گرفت و عنوان کرد که جوانی یک فیلمنامه جذاب برای ساخت دارد و پیشنهاد داد که قراری برای بازی در فیلم و خواندن فیلمنامه با او بگذارم. من ابتدا نپذیرفتم و گفتم حتی اگر فیلمنامه را هم بخوانم و خوشم بیاید ترجیح می دهم فعالیتم در تئاتر متمرکز باشد اما بعد به این نتیجه رسیدم بهتر است این تجربه را از سر بگذرانم تا ببینم چه اتفاقاتی در انتظارم است. من با جهان سینما زیاد آشنا نبودم و مناسبات این حوزه را نمی شناختم و رفت و آمدی هم در محافل سینمایی نداشتم اما در نهایت از این تجربه پشیمان نیستم و خوشحالم که در «گرگ بازی» بازی کردم.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» ادامه داد: یکی از ویژگی های عباس نظام دوست این بود که او دقیقا می دانست کدام بازیگر را برای کدام نقش می خواهد و اکثر بازیگران هم همان هایی شدند که او از ابتدا انتخاب کرده بود. نظام دوست قبلا چند نمایش من را دیده بود و اعتقاد داشت حال و هوای فیلم به کارهای من نزدیک است و زمانی هم که خودم فیلم را دیدم متوجه شدم که جهان فیلم در جاهایی به آثار من شباهت دارد.

کارگردان «غولتشن ها» یادآور شد: من در این نمایش نقش مرتضی را ایفا می کنم که ویژگی های شخصیتی اش در هاله ای از ابهام قرار دارد به همین دلیل کارگردان برای ایفای این نقش نمی خواست که به سراغ چهره ای کلیشه ای برود و در انتخاب من برای ایفای این نقش ناشناخته بودنم در سینما و برای مخاطب عام و غیر تئاتری مهم بود. یکی از ویژگی های «گرگ بازی» توجه به جزئیات است که برای نظام دوست از اهمیت خاصی برخوردار بود. مخاطب ایرانی در آثار سینمایی به کلیات اهمیت می دهد و عادت کرده است جزئیاتی را در فیلم جدی نگیرد و فراموش کند در حالی که در این فیلم تماشاگران باید حتما به جزئیاتی که ارایه می شود توجه داشته باشند.

پورآذری متذکر شد: درباره فیلمنامه و نقشم در این فیلم چند جلسه با کارگردان صحبت کردیم اما قبل از فیلمبرداری تمرین نداشتیم بلکه بیشتر به دورخوانی متن پرداختیم. یکی از مهمترین کارهایی که باید می کردیم بازی گرگ بازی و تسلط بر آن بود تا بتوانیم موقعیت و حس و حالی را که می خواستیم به درستی دربیاوریم چون مساله ای که در این فیلم اهمیت زیادی دارد این است که بازیگران موقعیتی را که در آن قرار گرفته اند به درستی درک کنند.

وی درباره مشخص نشدن انگیزه برخی از کاراکترها در پایان فیلم بیان کرد: فیلمنامه این فیلم را عباس نظام دوست، مجید اسلامی، علی نعمت اللهی و زنده یاد بیتا شباهنگ نوشته اند و مطمئنا فردی مثل مجید اسلامی به درستی می داند که چگونه باید گره داستان را باز کند بنابراین دلیل مشخص نشدن برخی از انگیزه ها در فیلم تعمدی بوده است تا همه چیز به شکلی واضح برای مخاطب مشخص نشود و او را به فکر وارد و اینکه به جزئیاتی که در فیلم ارایه می شود، بیندیشد و به کشف برسد. بنابراین این مدل از فیلمنامه نویسی از سر ناآگاهی نبوده است.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: این فیلم پشت صحنه بسیار جذاب و دلنشینی داشت و تمام تصوری که من از پشت صحنه سینما داشتم برایم از بین رفت چون همیشه فکر می کردم به دلیل اهمیت اقتصادی سینما، فضای پشت صحنه فیلم ها بایدخیلی خشک باشد در حالی که در «گرگ بازی» اصلا اینطور نبود و تجربه رضایت بخشی را برایم رقم زد و باعث شد یاد بگیرم و تجربه کسب کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید