انتقاد فرانسه و انگلیس از “ظاهرسازی” روسیه

    کد خبر :269501

انگلیس و فرانسه از “شیرین‌کاری” و “ظاهرسازی ناپسند” روسیه که به گفته آنها با استفاده از شاهدان سوری “ویدیوهایی ساختگی” پس از حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق گرفته بود، انتقاد کردند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های روسیه در جلسه روز پنجشنبه در مقر سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه فیلم‌هایی از شاهدان آورده بودند. روسیه تلاش داشت با این اقدام بی‌اعتباری گزارش‌های گسترده از حمله شیمیایی ادعایی در هفتم آوریل را نشان دهد که گفته می‌شود در شهر دوما واقع در حومه دمشق رخ داده است. غرب دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را به عنوان مقصر سرزنش کرده است؛ ادعایی که دمشق و مسکو رد می‌کنند.

فیلیپ لالیوت، سفیر فرانسه در هلند مدعی شد: “این ظاهرسازی ناپسند از سوی دولت دمشق که طی هفت سال گذشته مردم خودش را قتل‌عام کرده و آنها را با گاز خفه کرده است، جای تعجب ندارد.” نماینده انگلیس در جلسه حضور نداشت.

روز چهارشنبه بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی مجددا از سایت ادعایی در دوما بازدید کرده و نمونه‌هایی برای تجزیه و تحلیل برداشتند. این حمله ادعایی درگیری جدیدی میان غرب و دولت‌های سوریه و روسیه به عنوان متحد اصلی‌ آن به وجود آورده است. دمشق و مسکو تاکید دارند هیچگونه حمله شیمیایی رخ نداده است. در پی این حمله ادعایی، ایالات متحده به همراه فرانسه و انگلیس حملاتی را در ۱۴ آوریل علیه سوریه انجام دادند.

در همین حال آژانس بین‌المللی امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به تبعات فاجعه‌بار درگیری‌های سنگین که کمپ آوارگان یرموک (واقع در نزدیکی دمشق) و مناطق اطراف آن را تحت تاثیر قرار دهد، هشدار داد. دبیرکل آنروا گفت: یرموک و ساکنانش متحمل درد و رنج غیر قابل توصیفی در سال‌های درگیری شدند. ما عمیقا نگران سرنوشت هزاران غیر نظامی از جمله آوارگان فلسطینی خصوصا پس از افزایش شدید خشونت‌ها در یک هفته گذشته هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید