مانیتور 43 اینچی و HDR جدید فیلیپس، روشنایی 1000 نیتی را به ارمغان می آورد

    کد خبر :269402

جواز DisplayHDR به صورت معمول به مصرف کنندگان اطمینان می دهد که یک مانیتور عملکردی استاندارد از خود به جا می گذارد، اما هیچ مانیتوری نتوانسته به بالاترین سطح کیفی این جواز برسد؛ البته تا امروز. فیلیپس اخیراٌ از مانیتور 43 اینچی Momentum 436M6 پرده برداشته که برای نخستین بار جواز HDR1000 را دریافت کرده و روشنایی 100 نیتی را تضمین می کند و از سوی دیگر از رنگ های عمیق مشکی، عمق رنگی 10 بیتی و گاموت های رنگی سازگار با HDR بهره مند شده.

فیلیپس در ساخت این مانیتور از تکنولوژی کوانتوم دات استفاده کرده؛ همان تکنولوژی ای که سامسونگ در تلویزیون ها و مانیتورهای QLED خود به کار می گیرد. این مانیتور ضمناً به تکنولوژی Ambiglow مجهز شده که هاله ای نورانی و سازگار با محتویات صفحه را روی دیوار و کف زمین بازتاب می دهد.

زیبایی جواز DisplayHDR اینست که برای حصول اطمینان از آنچه دریافت می کنید نیازی به خواندن مشخصات سخت افزاری محصول ندارید. به صورت کلی استاندارد DisplayHDR به سه دسته بندی 400، 600 و 1000 نیت تقسیم می شود.

در سطح DisplayHDR 1000، مانیتور باید از حداقل روشنایی 1000 نیتی -یا 600 نیت در یک بازه طولانی- بهره مند باشد که دو الی 4 برابر از نمایشگرهای معمولی بیشتر است. نمایشگرهای سازگار با این استاندارد ضمناً باید نرخ کنتراست 955:1، پردازش تصویر 10 بیت به ازای رنگ و گاموت های رنگی سینمایی داشته باشند.

بدیهی است که این مشخصات برای تماشای فیلم های HDR از طریق بلوری یا نت‌فلیکس ایده آل هستند اما از آنها برای ساخت این محتویات نیز می توان استفاده کرد. به همین خاطر فیلیپس قابلیت MultiView را ارائه می دهد که امکان اتصال همزمان یک پی سی و یک ست تاپ باکس را فراهم می آورد. در این صورت می توانید برای مثال به سهولت میان تماشای سریال Stranger Things و ادیت ویدیو سوییچ کنید.

مانیتور Momentum 436M36 چندان ارزان قیمت نیست و هزینه ای 1000 دلاری روی دست تان خواهد گذاشت؛ اما بازهم از سایر مانیتورهای DisplayHDR با ابعاد کوچکتر نمایشگر به صرفه تر تلقی می شود. محصول تازه فیلیپس تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما طی تابستان پیش رو روانه بازار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید