دولت آمریکا در مورد نقض تحریم ایران توسط هوآوی تحقیق می‌کند

    کد خبر :269382

دادستان های آمریکایی در نیویورک در حال تحقیق در باره این مسئله هستند که آیا شرکت هوآوی چین تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه، دادستان های آمریکایی در نیویورک در حال تحقیق در باره این مسئله هستند که آیا شرکت هوآوی چین تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.

این دو منبع مطلع گفتند، مقامات آمریکایی حداقل از سال 2016 به این طرف سرگرم تحقیق در مورد ادعای ارسال محصولات آمریکایی به ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا توسط شرکت هوآوی بوده اند.

خبرها در مورد تحقیق وزارت دادگستری آمریکا از شرکت چینی هوآوی پس از آن منتشر می شود که دولت آمریکا مجموعه اقداماتی را برای توقف یا کاهش دسترسی شرکت های چینی هوآوی و زد تی ای به اقتصاد آمریکا به دلیل ادعای جاسوسی این شرکت ها از شهروندان آمریکایی، به اجرا گذاشته است.

به گفته این منابع، تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا توسط دفتر دادستانی آمریکا در بروکلین انجام می شود. جان مارزولی، سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا گفت، وجود چنین تحقیقاتی را نه تایید و نه رد می کند.

هوآوی بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه های مخابراتی جهان و سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند گفته، «از تمام قوانین و مقرراتی که در کشورهای محل فعالیتش قابل اجراست از جمله قوانین کنترل صادرات و تحریمی و مقررات سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا» پیروی می کند.

این تحقیقات مشابه تحقیقاتی است که از شرکت زد تی ای چین به بهانه نقض تحریم های ایران انجام شده و به گفته این شرکت حیاتش را تهدید می کند.

دو منبع مذکور گفتند، مقامات آمریکایی از شرکت هوآوی خواسته اند اطلاعات مربوط به نقض احتمالی قوانین کنترل صادرات و تحریم های آمریکا را ارائه کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا شرکت هوآوی تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است گفت، چین مخالف این است که کشورها مقررات خود را بر دیگران تحمیل کنند.

وی افزود: «موضع چین مخالفت با کشورهایی است که از قوانین خود برای تحمیل تحریم های یکجانبه استفاده می کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید