رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر داد

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای طرح‌های آبخیزداری کشور

    کد خبر :269237

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توصیه‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال‌جاری ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، خلیل آقایی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در جمع مردم و مسئولان شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری منجر به تغذیه و احیای چشمه‌ها و منابع زیر زمینی می‌شود، افزود: این اعتبار برای نخستین بار است که در جهت توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: برخی سیاست‌های نادرست در گذشته سبب شد تا امروز بخشی از اراضی کشاورزی کشور به دلیل تبدیل شدن به اراضی ملی در معرض تخریب قرار بگیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری عنوان کرد: باید با حفظ مالکیت دولت بر اراضی ملی بهره‌برداری آن را به کشاورزان واگذار کرد.

آقایی با اشاره به ماده ۵۴ رفع موانع تولید نیز گفت: کمیسیونی در شهرستان‌ها ایجاد شده تا از طریق آن مشکلات کشاورزان بررسی و حل شود.

وی اظهار کرد: مدیران باید نهایت همکاری را با کشاورزان و روستائیان داشته باشند و طوری برنامه‌ریزی کنند که زمین‌ها بوسیله مردم حفظ و نگهداری شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: حفظ خاک و آب از مهم‌ترین برنامه دولت و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و در این زمینه ما وظیفه داریم تا با افراد سودجو و فرصت‌طلب که با هدف تصاحب اراضی ملی اقدام به کشت به صورت دیم در زمین می‌کنند برخورد کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی مشکلات و معضلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده‌اند.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها احکام تخریب را بدون توجه به مشکلات مردم و ‌روستائیان صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از حفظ و احیای منابع طبیعی سرسبزی آن است عنوان کرد: می‌توان همین زمین را با یک توافق به کشاورز و روستایی اجاره داد و از تخریب آن جلوگیری کرد و زحمات کشاورز را نیز از بین نبرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید