فشار اسرائیل بر ایتالیا برای تحریم ایران

    کد خبر :268915

در اوایل ماه آوریل، یووآل روتم، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، جیانلویگی بندتی، سفیر ایتالیا در اسرائیل را به تل‌آویو دعوت کرد و نارضایتی اسرائیل از موضع ایتالیا در خصوص ممانعت این کشور از اجرای تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به اطلاع او رساند.

رژیم صهیونیستی به تنها کشور عضو اتحادیه اروپا که مخالف تحریم ایران است، فشار می‌آورد.

به گزارش فرارو، چندی پیش اتحادیه اروپا در راستای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهر آمریکا، به ماندن در توافق هسته‌ای پیشنهادی برای اعمال تحریم علیه ایران ارائه کرد. ایتالیا با ایران پیشنهاد مخالفت کرد. اکنون یک رسانه اسرائیلی گزارش داد که رژیم صهیونیستی به ایتالیا برای پذیرش تحریم ایران فشار آورده است.

مقامات بلندپایه اسرائیلی به شبکه ۱۰ تلویزیون اسرئیل گفته‌اند در اوایل ماه آوریل، یووآل روتم، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، جیانلویگی بندتی، سفیر ایتالیا در اسرائیل را به تل‌آویو دعوت کرد و نارضایتی اسرائیل از موضع ایتالیا در خصوص ممانعت این کشور از اجرای تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به اطلاع او رساند.

به گزارش روزنامه جروزالم‌پُست، موافقت همه ۲۵ کشور عضو اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ضروری بوده و ایتالیا تنها کشوری بود که با اعمال این تحریم‌ها علیه ایران مخالف کرده است.

تحریم‌های که قرار بود علیه ایران اعمال شود، توسط بریتانیا، فرانسه و آلمان با هدف محدود کردن برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های آن در منطقه تدوین شد. هدف این برنامه اروپایی‌ها این بود که به ترامپ نشان دهند آن‌ها در مقابله با ایران جدی هستند و در نتیجه او متقاعد شود که از توافق هسته‌ای خارج نشود.

سفیر ایتالیا به مدیر کل وزرات خارجه توضیح داده که دلیل مخالفت کشورش با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران این است که ایتالیا معتقد بود زمان اعمال این تحریم‌ها مناسب نبود.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی مدعی شد ایتالیا به دلیل قرارداد‌های تجاری که با یراان امضا کرده بود، با این تحریم‌ها مخالفت کرد.

در جلسه، روتم به سفیر ایتالیا گفته اسرائیل توقع دارد که ایتالیا در موضعش بازنگری کند و توافق شد که هیئتی از جانب وزارت خارجه و دستگاه امنیتی اسرائیل برای متقاعد کردن ایتالیایی‌ها به تغییر موضع‌شان به رم سفر کند و اطلاعاتی درباره فعالیت‌های ایران در منطقه و برنامه موشکی آن، ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید