معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

پرداخت «وام ازدواج» در کشور به روز شد

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
    کد خبر :268901

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان سرمایه‌های ارزشمندی هستند و وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری عنوان کرد: نسبت به نحوه پیگیری و برگزاری جلسات ساماندهی در استان قم گلایه مند هستیم و باید به این موضوع جدی‌تر پرداخته شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ابتدا باید برای رسیدگی به امور جوانان دغدغه ایجاد شود و نگاه تمام دستگاه‌ها ملی باشد، چرا که موضوع یک برش جمعیتی از ایران است و یک چهارم جمعیت را جوانان تشکیل می دهند و نگرانی و دغدغه زیادی در مورد آینده آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه با ساماندهی وضعیت جوانان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد، گفت: مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان اهمیت زیادی دارد و باید به طور جدی آسیب ها و کمبودها را ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان در کشور می تواند بخش زیادی از مشکلات و دغدغه ها را رفع کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: برگزاری همایش کارآفرینی برای این تشکل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد؛ دولت معافیت ها و امتیازات زیادی را برای تشکلها در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: جوانان در بسیاری از عرصه های انقلابی حضور داشته‌اند و اگر همین جوانان نبودند در طول ۸ سال دفاع مقدس با شکست مواجه می شدیم؛ امروز اگر به این جوانان بهایی ندهیم آن ها با نا امیدی و احساس بی هویتی مواجه می‌شوند.

تندگویان افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود اهتمام ورزیدن به جوانان را مورد تاکید قرار داده اند و حتی خطاب به جوانان از آتش به اختیار بودن سخن گفتند.

وی گفت: همه دستگاه‌ها باید با نگاهی ملی مطالبات جوانان را پیگیری کنند؛ در حال حاضر ۲ هزار تشکل جوان در قالب ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور فعالیت دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید در خصوص برون سپاری‌ها، تشکل های جوانان را وارد میدان کرد و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن‌ها را دخیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده و با سن بالایی در مدیریت روبرو هستیم، باید بدانیم جوانان سرمایه های ارزشمندی هستند و وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

تندگویان عنوان کرد: بحث مشاوران جوان یک بحث انحرافی است و باید به دنبال مدیران جوان بود و برخی از مسئولیت ها را به جوانان سپرد.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۰۰مرکز مشاوره مربوط به جوانان در کشور فعال است و تا پایان سال جاری نیز ۲۰۰مرکز دیگر به بهره برداری می‌رسد؛ فعالیت این مراکز زمنیه ساز کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه پرداخت وام ازدواج در کشور به روز شده و از یک میلیون متقاضی دریافت وام ازدواج در سال گذشته، تنها ۱۰۰هزار نفر هنوز وام دریافت نکرده اند؛ همچنین وام ازدواج برای هر یک از زوجین به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید