مهلت پرداخت بدهی های معوقه اپراتورهای ارتباطی تمدید شد

    کد خبر :268849

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ای با تمدید مهلت پرداخت بدهی های معوقه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت (FCP و Servco ) موافقت کرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۷۳ خود، به پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تمدید مهلت پرداخت بدهی های معوقه شرکت های دارنده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و نیز تقسیط آن موافقت کرد.

در این مصوبه آمده است:

۱- رگولاتوری می تواند با استناد به ماده ۳ آیین نامه «دادن مهلت و نحوه تقسیط بدهی اشخاص به وزارتخانه ها و موسسات دولتی و تعیین نرخ بهره و خسارت تاخیر تادیه» مصوب مجلس شورای ملی مورخ ۲۹/۸/۱۳۵۱ و اصلاحیه آن مربوط به ۱۱/۵/۱۳۸۴، نسبت به تقسیط مانده بدهی های شرکت های FCP و Servco اعم از حق امتیاز و یا حق السهم مربوط به سال اول و یا دوم قراردادی منتهی به سال ۱۳۹۶، حداکثر به مدت دوازده ماه اقدام کند.

براین اساس باید تاریخ سررسید اولین قسط مربوط به بدهی های مربوطه حداکثر اول مهرماه امسال و تاریخ تسویه حساب مابقی مانده بدهی ها پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شود.

۲- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد تا نسبت به مطالعه، بررسی و ارائه راهکارهای توانمندسازی حوزه ارتباطات ثابت از جمله اتخاذ سیاست های تشویقی برای ادغام و اکتساب پروانه ها و یا تدوین مقررات برای امکان جذب سرمایه بیشتر به این حوزه از دیگر حوزه ها و بخش ها اقدام کند.

۳- آخرین مهلت تعیین تکلیف شبکه بی سیم و دیگر اجزای شبکه ای در اختیار شرکت های سروکو (Servco) تا زمان اقدام رگولاتوری، حداکثر پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ تعیین شده است و برابر مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، امکان هرگونه توسعه شبکه از سوی شرکت های سروکو ممنوع بوده و این مجوز تنها در اختیار دارندگان پروانه شبکه (FCP) است.

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید