تأیید حکم اعدام تعدادی از جوانان بحرینی

    کد خبر :268585

دادگاه نظامی بحرین حکم اعدام جمعی از جوانان فعال بحرینی را تأیید و برای اجرا، نهایی کرد.

به گزارش مهر، دادگاه نظامی بحرین لحظاتی پیشحکم اعدام صادره علیه ۶ جوان فعال بحرینی را تأیید و برای اجرا نهایی کرد. این دادگاه درخواست تجدید نظر ارائه شده را وارد ندانست.

جوانان بحرینی مذکور اکنون تا اجرای حکم اعدام تنها به اندازه امضای «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور فاصله دارند و هر لحظه در صورت امضای پادشاه ممکن است اعدام گردند.

دادگاه نظامی بحرین ۴ دی ماه ۶ جوان بحرینی که ۵ تن از آنان شیعه اند را به اتهام طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح به اعدام محکوم و تابعیت آنان را نیز سلب نموده بود. ۲ تن از این جوانان به نام های «سید علوی الموسوی» و «محمد النتغوی» از همراهان همیشگی و مدافعان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بوده اند. المتغوی از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق نیز محسوب میشود.

این جوانان که از زمان ربوده شدنشان توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی های نظام آل خلیفه مخفی گشته و از سرنوشت آنان تا برگزاری دادگاه اطلاعی در دست نبوده است، از زمان صدور حکم اعدام نیز مجددا در بازداشت مخفی بسر برده و با قطع ارتباط مجدد با خانواده ها و وکلایشان تا کنون در خفا بوده اند.

پیش از این موسسه های حقوقی بین المللی با صدور بیانیه های متعدد خواستار لغو این حکم های اعدام شده و محاکمه این جوانان بحرینی را بی اساس و ناعادلانه خوانده و آنها را قربانی شکنجه نامیده اند چرا که اعترافاتشان در زیر شکنجه کسب شده و با استناد به اعتراف های شفاهی خودشان مورد محاکمه قرار گرفته اند.

حکم های صادره در این پرونده به شرح زیر است:
افراد محکوم به اعدام:
– عادل مبارک (سرباز، از اهل سنت)
محمد المتغوی(فعال حقوقی جمعیت الوفاق، از مدافعان شیخ عیسی قاسم )
سید علوی الموسوی(همراه همیشگی شیخ عیسی قاسم)
سید فاضل سید عباس (شیعه)
سید مرتضی السندی (از رهبران جنبش وفا- خارج از بحرین)
حبیب الجمری (روحانی شیعه- خارج از بحرین)

سایر متهمین پرونده به ۷ تا ۱۵ سال محکوم شده اند. همچنین تمامی متهامان به سلب تابعیت بحرینی محکوم گشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید