مسکو: ارسال اس ۳۰۰ به سوریه ارتباطی با اسرائیل ندارد

    کد خبر :268553

سفیر روسیه در تل‌آویو امروز چهارشنبه با کم‌اهمیت دانستن تنش‌ها بر سر حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت، آنها دلیل تامین سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته روسیه به دمشق نیستند.

به گزارش بازتاب ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه از زمان مشارکت در جنگ داخلی سوریه به طرفداری از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۵ عموما روی حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه انتقال‌ها و استقرارهای تسلیحاتی ادعایی از سوی حزب‌الله چشم بسته است. اما نهم آوریل فورا اقدام رژیم صهیونیستی در سوریه را محکوم کرد.

الکساندر شین، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به اینکه آیا اکنون آزادی عمل اسرائیل در سوریه محدود خواهد شد، بسیار محتاطانه پاسخ داد.

او در مصاحبه با سایت اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گفت: “قطعا به نفع ماست که چنین اقداماتی صورت نگیرد چون این حرکت‌ها اوضاع سوریه را بدتر می‌کند.” البته ما دلایلی که اسرائیل تصمیم می‌گیرد این اقدمات را انجام دهد، درک می‌کنیم و البته ترجیح می‌دهیم این دلایل وجود نداشته باشد.

روسیه می‌گوید احتمالا سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ در اختیار سوریه قرار دهد که می‌تواند بال‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را بچیند.

رژیم صهیونیستی نسبت به چنین توافقی هشدار داده است. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه به همین سایت خبری گفت: اگر کسی به هواپیماهای ما شلیک کند، ما آنها را نابود می‌کنیم.
سفیر روسیه گفت، ایده ارسال اس ۳۰۰ نتیجه حملات موشکی سه‌گانه ۱۴ آوریل توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه است.

او افزود: تاکید می‌کنم که این مساله در پی تهاجم غرب علیه روسیه بررسی شد و ارتباطی با اسرائیل ندارد. از نظر ما خطر رویارویی فیزیکی میان روسیه و اسرائیل بر سر سوریه وجود ندارد.

او تاکید کرد: نمی‌توانم چنین سناریویی را تصور کنم. ما هماهنگی و بروز رسانی دوجانبه درباره سوریه داریم. تاکنون هیچ حادثه‌ای، حتی کوچک میان ما رخ نداده و امید دارم چیزی مساله‌ای در آینده هم پیش نیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید