افزایش نگران‌کننده گرد و غبار در ایلام

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۱۱
    کد خبر :268464

رئیس دانشگاه ایلام گفت: پدیده به صورت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شرایط حادی برای استان ایلام و دیگر استان‌های درگیر ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمد علی اکبری» در مراسم افتتاحیه‌ی دومین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی در دانشگاه ایلام بیانگر احساس مسئولیت دانشگاه در برابر پدیده‌ی گرد و غبار است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مقیاس محلی، ملی و بین‌المللی در معرض وقوع گرد و غبار قرار دارد و 18 استان کشور و 70 درصد جمعیت این استان‌ها از این پدیده متأثر هستند، گفت: مطالعات نشان می‌دهد اندازه ذرات گرد و غبار، تداوم، وسعت و زمان درگیری این پدیده به صورت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شرایط حادی برای استان ایلام و دیگر استان‌های درگیر ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: این دانشگاه بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود به محیط زیست توجه جدی دارد و برگزاری دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار را در سه محور شامل عوامل پیدایش و گسترش پدیده گرد و غبار، پیامدهای ناشی از گرد و غبار و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دستور کار قرار داده است.

علی‌اکبری ادامه داد: این دانشگاه برای حل معضل گرد و غبار به پژوهشگران دو سوی مرز ایران و عراق و متخصصان برجسته جهانی مراجعه کرده و حضور 350 متخصص و پژوهشگر از هفت کشور و 60 دانشگاه و مرکز آموزشی جهان، مشارکت سازمان‌های ملی و بین‌المللی و مقامات عالی رتبه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری هم‌چنین حمایت مدیریت ارشد استان ایلام در این همایش حاکی از اهتمام جدی دانشگاه ایلام برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای بررسی و حل این معضل است.

رئیس دانشگاه ایلام ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش به انجام اقدامات جدی‌تر در سطح محلی، ملی و منطقه‌ای منجر شود.
در این همایش روسای دانشگاه‌های عراق از دکتر علی‌اکبری تقدیر کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید