رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

محله‌های گیلان از خدمات مراقبت در منزل برخوردار می‌شوند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۴
    کد خبر :268413

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجتماعی شدن مقوله سلامت و راه‌اندازی کانون سلامت محله در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «شاهرخ یوسف‌زاده چابک» در شصت و هفتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در این نشست، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام عملی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای تحقق این شعار جهانی در دستور کار دارد، بحث اجتماعی‌سازی مقوله سلامت است و همه باید بکوشیم تا با اجتماعی شدن همه فعالیت‌های حوزه سلامت گامی موثر در ارائه روند خدمات سلامت برداشته شود.

وی، تصریح کرد: توجه به نیاز بیماران به ویژه پس از ترخیص، یک اقدام لازم و ضروری می‌باشد که راه‌اندازی واحد ایستگاه مراقبت در منزل در بیمارستان‌ها می‌تواند در این خصوص بسیار کمک کننده و تسریع در روند درمان باشد و در این زمینه، حضور افراد با تجربه برای ارایه خدمات مراقبت در منزل و پایین بودن تعرفه‌ها نیز حایز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که همه حوزه‌ها دانشگاه باید نقش و رسالت خود را در راستای اجتماعی کردن مقوله سلامت ایفاء کنند، یادآور شد: اجتماعی شدن مقوله سلامت و راه‌اندازی کانون سلامت محله در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه، خاطرنشان کرد: مقوله بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های دانشگاه در دستور کار قرار دارد و برای برندسازی این فعالیت‌ها در عرصه ملی و جهانی، نیازمند استقرار این مهم در دانشگاه هستیم و متولیان امر باید در این خصوص بیش از پیش تلاش کنند.

توسعه فعالیت‌های دانشگاه برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت خدمات، شناسایی و معرفی پتانسیل‌های دانشگاه، توسعه شبکه ملی سلامت در استان و حرکت به سوی اجتماعی شدن مقوله سلامت از مهم‌ترین مباحث شصت و هفتمین جلسه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید