تصویب آیین نامه تاسیس کلینیک خواب/خروپف بیشترین علت مراجعات

    کد خبر :268370

دبیر علمی هشتمین همایش سراسری خواب، از تصویب آیین نامه تاسیس کلینیک های خواب در کشور خبر داد.

دکتر امین آمالی صبح چهارشنبه در افتتاحیه هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب در تالار بیمارستان امام، گفت: علم خواب، رشته های مختلفی از علوم پایه تا رشته تخصصی پزشکی را در بر می گیرد و یک علم بین رشته ای است که نمی توان بدون کار تیمی، در این رشته موفق بود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که انجمن پزشکی خواب ایران فعالیت خودش را از سال ۸۴ آغاز کرده است، افزود: هدف انجمن، گسترش اصولی این علم در کشور است.

وی با اشاره به برپایی سه کارگاه در طول برگزاری همایش اختلالات خواب، ادامه داد: برای هر یک از رشته های حاضر در این همایش، دو ساعت سمپوزیوم ترتیب داده شده است.

آمالی در ادامه به ارتباط اختلالات خواب و کیفیت زندگی افراد اشاره کرد و افزود: اختلال خواب در کیفیت زندگی افراد تاثیر زیادی دارد، بطوریکه این اختلال بر سایر ارگان های بدن و بروز بیماری های مختلف اثرگذار است.

وی، بیشترین علت مراجعات افراد گرفتار اختلالات خواب به پزشک را خروپف عنوان کرد و گفت: آنچه در این بین اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، توقف های تنفسی است که منجر به کاهش اکسیژن رسانی به بدن و عوارض آن است.

به گزارش مهر، آمالی با تاکید بر پیشرفت علم خواب در ایران، تصریح کرد: در حال حاضر آیین نامه تاسیس کلینیک های خواب در وزارت بهداشت در حال تصویب است.

دبیر علمی همایش اختلالات خواب، استانداردسازی کلینیک های خواب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورتی که بتوان این استانداردها را ایجاد کرد، می توان پوشش بیمه ای این خدمات را نیز فراهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید