گزارش تلویزیون اسرائیل: فشار تل آویو به ایتالیا برای موافقت با تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران

    کد خبر :268133

اسرائیل در حال فشار به ایتالیاست تا از اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ممانعت نکند.

به گزارش تسنیم، کانال 10 رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه گزارش داد اسرائیل در هفته‌های گذشته ایتالیا را تحت فشار قرار داده تا از اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران جلوگیری نکند.

جروزالم پست به نقل از مقامات ارشد اسرائیلی نوشته است در اوایل آوریل، یووال روتم مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با جیانلوییجی بِنِدیتی سفیر ایتالیا در تل آویو دیدار داشته و نارضایتی خود را در قبال موضع ایتالیا که مانع اجرای تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، ابراز کرده است.

بر اساس این گزارش، موافقت تمام 28 عضو اتحادیه اروپا برای تصویت تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران لازم است و ایتالیا تنها کشور مخالف این اقدام است.

سفیر ایتالیا در نشست فوق با مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته کشورش با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالف است زیرا معتقد است زمان مناسبی برای این کار نیست.

مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل نیز به سفیر ایتالیا انتظار تل آویو برای بررسی مجدد موضع رم را گوشزده کرده است. در این دیدار همچنین به سفر قریب الوقوع هیاتی از وزارت خارجه و نمایندگان موساد به ایتالیا برای بحث درباره اطلاعات رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های ایران در منطقه، برنامه موشکی این کشور و تلاش برای تغییر موضع ایتالیا اشاره شده است.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان حامی طرح تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هستند. گفته شده هدف از این بسته تحریمی جدید راضی کردن ترامپ به ماندن در برجام است. رئیس جمهور آمریکا قرار است 22 اردیبهشت درباره خروج یا عدم خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید