رضازاده هم نتوانست به داد وزنه برداری برسد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :268130

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک هم نتوانست کمکی برای عدم کاهش سهمیه های ایران در المپیک 2020 کند.

در حالی که سهمیه های قطعی هر کشور برای حضور وزنه برداران در المپیک 2020 بر اساس تعداد نمونه های مثبت دوپینگ از سال 2008 به بعد محاسبه شده، ایران همچنان به این روند اعتراض دارد.

سهمیه ایران با توجه به داشتن 11 دوپینگی در بخش آقایان به عدد 2 رسیده و در بخش بانوان هم 2 سهمیه به کشورمان اعطا شده است.

فدراسیون وزنه برداری به این تصمیم اعتراض کرده و انتظار داشت در جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا که برخی از اعضای آن عضو فدراسیون جهانی هم هستند، تصمیمات امیدوار کننده ای گرفته شود.

با وجود اینکه حسین رضازاده به عنوان یک ایرانی در جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در ازبکستان که در حاشیه مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا برگزار می شود، حضور داشت؛ اما به دلیل نداشتن نفوذ لازم کاری از دستش برای ایران برنیامد.

به گزارش ورزش سه، روز گذشته محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری که به دلیل تصمیماتش علیه بهداد سلیمی در 2 سال اخیر مورد توجه ایرانی ها هم قرار گرفته، روی تصمیم IWF برای کاهش سهمیه ها تاکید کرد: « توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک گفته است فدراسیونهای جهانی سهمیه المپیک کشورهایی که دوپینگ دارند را کم کنند و این شرایط برای همه کشورها یکسان است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید