چین موارد نقض حقوق بشر آمریکا را منتشر کرد

    کد خبر :268127

چین در پاسخ به گزارش انتقادی حقوق بشر آمریکا از این کشور، امروز چهارشنبه با انتشار سندی موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا را افشا و منتشر کرد.

به گزارش ایرنا در سند نقض حقوق بشر سال 2017 آمریکا که اداره اطلاع رسانی دولت چین (کابینه) این کشور منتشر کرده آمده است: تبعیض نژادی، پایمال کردن حقوق شهروندان، تیراندازی های مرگبار با اسلحه و کشته شدن دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی از نمونه های بارز نقایض حقوق بشر آمریکاست.
در سند چین آمده است که آمریکا کشوری است که در آن فاصله غنی و فقیر هر روز بیشتر می شود و زنان و کودکان در امور روزمره متحمل تبعیضات زیادی می شوند و حقوق آنها به آسانی نقض می شود و دمکراسی آمریکایی سراسر تبعیض و نقض است.
این گزارش دولت چین افشا می کند که در جریان حمله مرگباری که در اول اکتبر سال 2017 در آمریکا بوقوع پیوست 60 نفر جان باختند و 800 نفر در مرگبارترین ترور تاریخ آمریکای مدرن زخمی شدند.
این گزارش آمریکا را به دلیل بازداشت خودسرانه خارجیان در آن کشور، حملات مرگبار به کشورهای دیگر و اقدام نظامی علیه دولت های دارای حق حاکمیت، حملات سایبری به کشورهای دیگر و نادیده گرفتن حقوق زندانیان در گوانتانمو بشدت مورد انتقاد قرار داده است.
پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرده بود که گزارش آمریکا در انتقاد از «وضعیت حقوق بشر برخی کشورها از جمله چین» مداخله آشکار در امور داخلی آنهاست.
‘لوکانگ’ گفته بود که آمریکا حق ندارد به بهانه حقوق بشر و با دستاویز قرار دادن این موضوعات در امور دیگر کشورها مستقیما مداخله کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که به دلیل انتشار این «گزارش گستاخانه و مداخله جویانه»، پکن یک «یادداشت اعتراضی» را تسلیم آمریکا کرده و خواستار خودداری این کشور از اقدامات مشابه شده است.
وی گفته بود که سال هاست «وزارت خارجه آمریکا با انتشار این گزارش انگشت اتهام به سوی کشورهای دیگر نشانه می رود» و این باعث انزجار کشورهای مختلف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید