طرح مرکز ذخایر ژنتیک برای مقابله با ریزگردها در انتظار حمایت دولت

    کد خبر :268043

رئیس مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی گفت: طرحی در یکی از بخش های خدماتی این مرکز در راستای جلوگیری از ریزگردها در درست داریم که نیازمند حمایت دولت است.

سید حسن شاهزاده فاضلی اظهار کرد: ازجمله موارد توسعه ای مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی، راه اندازی مرکز خدمات تخصصی کشت بافت گیاهی است که به تازگی به فعالیت پرداخته است.

وی با بیان اینکه در این مرکز محققان موفق شدند نمونه های گیاهی ارزشمندی را ذخیره و نگهداری کنند، خاطرنشان کرد: موفق شدیم که دانش فنی تولید گیاهانی که در راستای تثبیت خاک هستند را بدست بیاوریم.

به گفته رئیس مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی این اقدام در راستای ذخیره گیاهان و بذور خاص برای تثبیت خاک در مناطق جنوب در محلهایی که خیزش ریزگرد رخ می دهد، است؛ این طرح مبنی بر کاشت گیاهان مناسب در محل خیزش ریزگردها است.

به گزارش مهر ، وی با بیان اینکه بدین واسطه منجر به عدم بروز ریزگردها خواهیم شد، تاکید داشت: این طرح نیاز به بودجه دارد و اگر مورد حمایت قرار بگیرد می توانیم گامی در راستای جلوگیری از ریزگردها برداریم.

به گفته مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی، این موضوع در کشورهای دیگر به کار برده شده و نیاز است از بذور و یا گیاهانی استفاده شود که در خیلی از جاها مقاومت بیشتر و ریشه عمیق‌تری دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید