زیرساخت های معنوی و مادی برای تولید و حمایت کالای ایرانی تقویت شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۰۴
    کد خبر :267944

سفیر پیشین ایران در بلغارستان گفت: برای تقویت تولید و حمایت از کالای ایرانی و رفع مشکلات باید به زیر ساخت های معنوی و مادی توجه شود .

عبدالله نوروزی روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره نامگذاری سال 1397 به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اصل توجه به تولیدات داخلی کشور یک اصل بسیار اساسی است به خصوص برای کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که می خواهد مستقل باشد.
وی ادامه داد: با توجه به نیروی تحصیلکرده و کارآمد در بخش سرمایه، تکنولوژی و دانش فنی بهترین کار این است که تولیدات داخلی را به گونه ای افزایش دهیم که قدرت رقابت با محصولات خارجی مشابه را داشته باشند.
سفیر سابق ایران در بلغارستان گفت: ابتدا شناخت کامل از محصولات داخل کشور داشته باشیم و در قدم بعدی چه تعداد مشابه آن وارد می شود. بنابراین دولت ابتدا مانع ورود کالاهای مشابه به داخل شود و در کنار آن با محصولات داخلی نیاز کشور را تامین کنند که احتیاج به واردات نباشد.
نوروزی در ادامه به کیفیت کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت: باید به کیفیت کالا توجه شود چرا که مردم بهترین ها را ترجیح می دهند. آنها مقایسه می کنند اگر جنس مشابه از کیفیت لازم برخوردار نباشد هرگونه هم تشویق کنید به سمت آن نمی روند.
وی تاکید کرد: البته مقدمه همه این کارها ایجاد و تقویت زیرساخت در کشور است، برای تقویت زیرساخت باید چه کار کرد؟ باید همه مردم را مشارکت دهید و برای این کار هم باید همه شرایط را برای آنها فراهم کرد.
سفیر سابق ایران در بلغارستان گفت: باید به مردم نگاه ملی داشت و هیچ تفاوتی بین آنها قائل نشد. خود و غیرخودی و نزدیک و دور باید کنار رود و همه باید مملکت را بسازیم و همه اقوام باید تلاش کنند.
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از کارهایی که برای تقویت تولید و حمایت از کالای ایرانی باید انجام شود ساخت زیر ساخت های معنوی و مادی است که اگر به آن توجه شود خیلی مشکلات رفع می شود.
نوروزی یادآور شد: زیرساخت معنوی مهمتر از زیرساخت مادی است چرا که همین اعتقاد بود که با آن توانستیم در دفاع مقدس با دست خالی 8 سال در مقابل همه دنیا بایستیم.
سفیر سابق ایران در بلغارستان ادامه داد: ما برای حمایت از تولیدات داخلی نیاز به تقویت روحیه ملی داریم، باید شناخت مردم را بالا ببریم و این کار از طریق صدا و سیما و رسانه ها اتفاق می افتد بنابراین در این رابطه نقش صدا و سیما، نقش بسیار مهم و کلیدی است.
وی در ادامه گفت: به موازات این شناخت باید با قاچاق کالا مبارزه شود. طبقه شنیده ها چیزی حدود 25 میلیارد دلار ورود قاچاق در کشور داریم.
وی با طرح این سوال که چه کسی باید جلوی قاچاق بگیرد گفت: از دولت گرفته تا غیردولتی همه باید بسیج شوند که مانع ورود این 25 میلیارددلار شوند که در واقع 25 میلیارد دلار هم ضرر به داخل می زند و در اصل 50 میلیارد دلار ضرر می کنیم، بنابراین همه باید باهم کار کنند تا جلوی آن گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید