باقی‌مانده سود سهام عدالت امروز واریز می‌شود

    کد خبر :267814

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امروز سود سهام عدالت مشتریان سه بانک برای تنها گروه باقی مانده سال مالی 95، پرداخت می‌شود.

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درباره واریزی سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 95 اظهار کرد: سهام عدالت در مجموع شامل ۲۰ گروه است که تاکنون با ۱۹ دسته از این گروه‌ها تسویه حساب کامل شده است.

سبحانی بیان کرد: تنها دسته باقی مانده از پرداختی‌های سود سهام عدالت مربوط به گروه بازنشستگان لشگری، کشوری و تأمین اجتماعی می‌شود که این گروه شامل ۹ میلیون نفر است.

وی ادامه داد: علت تأخیر پرداختی‌های این گروه ناشی از بدقولی شرکت‌های سرمایه‌پذیر است که پرداختی‌های خود را با تأخیر زیادی واریز کردند. هم اکنون هم برخی از شرکت‌ها با گذر مهلت هشت ماهه اتمام سال مالی شرکت، پرداختی‌های خود را هنوز واریز نکردند، البته فرصت هشت ماهه دسته دیگر از شرکت‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: بخشی از شرکت‌هایی که هنوز مهلت ۸ ماهه آنها به پایان نرسیده است؛ تا خرداد ماه واریزی‌های خود را پرداخت می‌کنند. بنابراین تا پایان خرداد ماه تمام سود سال مالی ۹۵ مشمولان واریز می شود.

وی در خصوص تسویه حساب تنها گروه باقی‌مانده سال مالی ۹۵ بیان کرد: به واسطه ۲۷ الی ۲۸ بانک عامل، سود سال مالی ۹۵ به مشمولان پرداخت شده است و با آغاز سال ۹۷؛ تنها ۶ بانک عامل دیگر باقی مانده است.

سبحانی ادامه داد: از میان ۶ بانک باقی‌مانده که مشمولان سهام عدالت در آن حسابی برای دریافت سود‌های خود دارند، با ۲ بانک تجارت و انصار تا پایان دیروز تسویه حساب شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: از میان چهار بانک باقی مانده امروز با سه بانک عامل دیگر که شامل بانک های ملی، ملت و کشاورزی است، تسویه حساب می‌شود.

سبحانی خبر داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته با مشترکانی که در بانک صادرات حساب دارند، تسویه حساب کامل شود.

وی افزود: برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعم از مس ایران، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تبریز و … پیش از اینکه مهلت هشت ماهه آنها به پایان برسد، پرداختی‌های سود سهام عدالت را واریز کردند، اما در کنار این شرکت‌های خوب بازده، برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر هم همانند مپنا، فولاد مبارکه و … با گذر مدت هشت ماهه داده شده، هنوز بخشی از واریزی‌های خود را تکمیل نکردند.

سبحانی اضافه کرد: البته برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر همانند هلدینگ خلیج فارس تا ۳۱ خرداد ماه، مهلتی برای پرداخت سود سهام عدالت دارند؛ بنابراین راجع به اینگونه شرکت‌های سرمایه پذیر پس از پایان خرداد ماه امسال، می‌توان راجع به سود دهی و عملیات آنها قضاوت صحیحی کرد.

وی در مورد مشمولانی که تاکنون شمارش شبای خود را اعلام نکردند، گفت: حدود هفت الی هشت میلیون نفر تاکنون شماره شبای خود را ثبت نکردند و پس از اینکه افراد شماره خود را در سامانه در نظر گرفته به ثبت برسانند، اطلاعات آنها با بانک عامل راستی‌آزمایی می‌شود و در نهایت تا پایان اردیبهشت و یا خرداد ماه امسال از این سود بهره مند شده و با آنها تسویه حساب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برخورد خاصی برای شرکت‌های سرمایه‌پذیر بد عهد در نظر گرفته شده است یا خیر، بیان کرد: در حال حاضر هیچ برخورد مشخصی با آنها نشده است و تنها به بیان نشان تجاری آنها در سایت رسمی خصوصی سازی اکتفا کردیم و امید به عمل کردن پیمان‌های آنها داریم.

سبحانی گفت: از آغاز پرداخت سود سهام عدالت تاکنون اقدامی از جانب مجموعه افرادی که شماره شبای خود را پرداخت نکرده‌اند، دیده نشده است. اگر این افراد نسبت به ثبت شماره حساب خود اقدام کنند، سازمان متولی اهرم فشار‌های خود را برای دریافت سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را بیشتر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید